خبر فوری

 
 
واکنش تند اسلام آباد به اظهارات نماینده رژیم صهیونیستی در نشست شورای حقوق بشر
کد خبر :1011596451

13:28 1402/04/20


برچسب ها : ارتش پکستان, اسلام آباد, پاکستان و اسرائیل, پاکستان و رژیم صهیونیستی, رژیم صهیونیستی, سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان, شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد, طاهر محمود اشرفی, ممتاز زهرا بلوچ, وزارت امور خارجه پاکستان,

پاکستان در واکنش به اظهارات نماینده رژیم صهیونیستی در نشست شورای حقوق بشر در ژنو سوئیس ضمن خلاف واقع دانستن این اظهارات، آن را نوعی مداخله در امور داخلی پاکستان عنوان نمود.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| پاکستان در واکنش به اظهارات نماینده رژیم صهیونیستی در نشست شورای حقوق بشر در ژنو سوئیس ضمن خلاف واقع دانستن این اظهارات، آن را نوعی مداخله در امور داخلی پاکستان عنوان نمود.

بر اساس جزئیات منتشر شده، سخنگوی دفتر وزارت امور خارجه پاکستان خود در واکنش به توصیه نماینده رژیم صهیونیستی به مقامات پاکستان مبنی بر رعایت حقوق بشر اظهار داشت: پاکستان به توصیه‌های کشوری که مرتکب جنایت علیه مردم فلسطین شده است هیچ نیازی ندارد.

وی افزود: با توجه به سابقه دیرینه جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین، اسرائیل نمی‌تواند در زمینه حقوق بشر به پاکستان مشاوره دهد، محور سیاسی بیانیه اسرائیل بر خلاف رویکرد و دیدگاه مثبت نشست سازمان ملل متحد و مواضع خیل کثیری از کشورهای شرکت کننده در این نشست بود.

از سوی دیگر طاهر اشرفی دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان نیز در واکنش به اظهارات نماینده رژیم صهیونیستی گفت: اسرائیل هیچ حقی برای اظهار نظر در امور داخلی ما ندارد، نخستین مرتبه ما شاهد توصیه‌های نماینده اسرائیل به پاکستان هستیم.

وی با بیان اینکه چهره پاکستان در سطح جهان را به بهانه حقوق بشر مخدوش کرده‌اند افزود: موضع وزارت خارجه در خصوص اظهارات نماینده اسرائیل منتشر شده است، ما حامی برادران مظلوم فلسطینی خود هستیم، اسرائیل باید با اصلاح خود به جنایت علیه مردم فلسطین پایان دهد سپس دیگران را به رعایت حقوق بشر توصیه کند.

طاهر اشرفی خاطرنشان کرد: ما باید ببینیم چه دلیلی باعث شده است که اسرائیل ما را نصیحت کند، ملت باید بی اندیشد آن افرادی که نماینده اسرائیل در سازمان ملل متحد برای آنان نطق کرده چه کسانی هستند؟ ما هیچ‌گونه مداخله در امور داخلی خود را تحمل نخواهیم کرد.

لازم به ذکر است نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد در پنجاه و سومین نشست شورای حقوق بشر این سازمان در ژنو با اشاره به گزارش‌های منتشر شده در خصوص وضعیت حقوق بشر در پاکستان این کشور را به رعایت حقوق بشر توصیه نمود و توقف اقداماتی همچون ربایش شهروندان، شکنجه، حمله به راهپیمایی‌های صلح آمیز و اذیت و آزار اقلیت‌های مذهبی را مطالبه کرد.

ارسال نظر

 
1