خبر فوری

 
تاکید پاکستان بر توسعه روابط با ایتالیا از طریق برنامه های توسعه و مبادلات فرهنگی
کد خبر :1011531006

11:32 1403/07/05


برچسب ها : پاکستان و ایتالیا, روابط دو جانبه, سفیر ایتالیا, شازیه مری, گروه دوستی پارلمانی,

شازیه مری برگزار کننده گروه دوستی پارلمانی پاکستان-ایتالیا بر لزوم مبادلات فرهنگی و برنامه های توسعه و تماس مردمی برای گسترش روابط میان دو کشور تاکید کرد.


اسلام‌آباد: به گزارش راز نیوز| شازیه مری برگزار کننده گروه دوستی پارلمانی پاکستان-ایتالیا بر لزوم مبادلات فرهنگی و برنامه های توسعه و تماس مردمی برای گسترش روابط میان دو کشور تاکید کرد.

روز چهارشنبه اولین نشست گروه دوستی پارلمانی پاکستان-ایتالیا به سرپرستی خانم شازیه مری با دستورکار امکان افزایش روابط دو جانبه و تجارت بین دو کشور، با حضور مقاماتی از وزارت خارجه و وزارت تجارت پاکستان، سفیر ایتالیا در پاکستان و سفیر پاکستان در ایتالیا، برگزار شد.

ماریلینا آرملین سفیر ایتالیا در پاکستان بر تعهد تزلزل ناپذیر کشورش برای حمایت از پاکستان در بخش های اولویت دار مورد توافق دوجانبه مانند پروژه های رشد اقتصادی به منظور توسعه روستایی تاکید کرد و ضمن برجسته سازی زمان طولانی پروسه روادید به ویژه برای دانشجویان، خواستار به حداقل رساندن زمان این پروسه شد.

خانم شازیه مری از کمک فراخدلانه ایتالیا در زمان سیل ویرانگر 2022 میلادی به پاکستان تشکر کرد. سفیر ایتالیا در این میان اظهار کرد که برنامه رادیویی با موضوع آگاهی بخشی به مردم از مسائل تغییرات اقلیمی آغاز کرده ایم.

سفیر در ادامه صحبت های خود به ابتکار شاخص ایتالیا با هدف ایجاد یک صنعت چند منظوره حرفه ای زیتون و روغن زیتون در پاکستان برای افزایش تولید و بهبود امنیت غذایی از طریق کمک های فنی و آموزش به ذینفعان مربوطه اشاره کرد.

ماریلینا آرملین طی صحبت در مورد توسعه بلوچستان، گفت که آنها برای استقلال زنان روستایی در بلوچستان در حال کار بر روی فراهم کردن محصولات آرایشی مبتنی بر روغن زیتون هستند.

خانم شازیه مری نیاز به تسریع در روند نهایی کردن تفاهم نامه ها/توافقنامه های معلق بین دو کشور به ویژه توافقنامه لغو روادید در مورد گذرنامه های دیپلماتیک را تشریح کرد تا مقامات دو کشور بتوانند به طور مکرر با یکدیگر بدون موانع ویزا تعامل داشته باشند.

 شازیه مری تاکید کرد که گروه دوستی پارلمانی دو کشور می تواند روابط دوجانبه را به میزان قابل توجهی ارتقاء داده و ارتباط قوی تر بین دو کشور را تقویت کند.

ارسال نظر

 
1