خبر فوری

 

 

نیویورک: به گزارش راز نیوز | آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد بر افزایش کمک های گسترده جامعه بین المللی به پاکستان تاکید کرد.

بر اساس جزئیات، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد طی سخنرانی در هفتاد و هشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک، پاکستان را مستحق کمک های گسترده جامعه بین المللی دانست و گفت: علیرغم سهم کمتر از 1 درصد پاکستان در انتشار گاز گلخانه ای در جهان، مردم پاکستان 15 برابر بیشتر در برابر تأثیرات منفی تغییرات اقلیمی آسیب پذیر هستند.

وی با بیان آمار جان باختگان ناشی از سیلاب و باران های موسمی در پاکستان، افزود: پاکستان از نظر تغییرات اقلیمی، قربانی یک سیستم جهانی ناعادلانه است و 1700 نفر بر اثر سیل ناشی از باران های موسمی در پاکستان جان خود را از دست دادند.

وی از جامعه بین المللی خواستار پایبندی به تعهدات خود در خصوص پرداخت کمک های بشردوستانه به پاکستان شد و بیان کرد: در ماه ژانویه سال جاری، حدود 9 میلیارد دلار برای کمک به بازسازی پاکستان وعده داده شد در حالی که پاکستان همچنان از اثرات باران های موسمی رنج می برد.

وی در پایان عرایض خود اذعان کرد: با فراموش نکردن مرگ و میر و ویرانی های ناشی از تغییرات آب و هوایی، سازمان های بین المللی باید به وعده های داده شده به پاکستان پس از سیل عمل کنند.

ارسال نظر

 
1