خبر فوری

 
مریم نواز: به دنبال افزایش صادرات از پنجاب به کشور های اتحادیه اروپا هستیم
کد خبر :1002131032

16:20 1403/02/20


برچسب ها : آلودگی هوا, پاکستان و اتحادیه اروپا, تغییرات اقلیمی, روابط دو جانبه, سفیر اتحادیه اروپا, صادرات, مریم نواز, نساجی, وزیر ارشد ایالت پنجاب,

در جریان دیدار مریم نواز شریف وزیر ارشد پنجاب و هیأتی به رهبری دکتر رینا کیوینکا سفیر اتحادیه اروپا، بر لزوم افزایش همکاری های متقابل بین اتحادیه اروپا و دولت پنجاب تأکید شد.


لاهور: به گزارش راز نیوز| در دیدار مریم نواز شریف وزیر ارشد پنجاب و هیأتی به رهبری دکتر رینا کیوینکا سفیر اتحادیه اروپا، بر لزوم افزایش همکاری های متقابل بین اتحادیه اروپا و دولت پنجاب تأکید شد.

هیأتی به رهبری دکتر رینا کیوینکا سفیر اتحادیه اروپا امروز پنجشنبه با مریم نواز وزیر ارشد دولت پنجاب دیدار کرد.

در این نشست سیاست ها و اقدامات دولت برای حمایت از حقوق اقلیت ها، جوامع و گروه های آسیب پذیر و تضمین هماهنگی بین ادیان، پروژه توسعه انسانی در حال انجام در پنجاب با همکاری اتحادیه اروپا، افزایش صادرات به کشور های اروپایی و ترویج سرمایه گذاری در پاکستان، مورد بحث قرار گرفته و بر اهمیت تلاش مشترک برای مقابله با اثرات منفی تغییرات اقلیمی تاکید شد.

مریم نواز از پروژه های جاری و پیشنهادی اتحادیه اروپا قدردانی کرد و نسبت به داشتن هرگونه حمایت ممکن از سوی دولت اطمینان داد.

وزیر ارشد پنجاب سفیر اتحادیه اروپا را از کمپین موفقیت آمیز خود با عنوان"برنامه برای پاکستان" مطلع کرد و در مقابل سفیر تلاش های مریم نواز برای مقابله با تغییرات اقلیمی را مورد تمجید قرار داد.

مریم نواز در ادامه با بیان اینکه با چالش های جدی تغییرات اقلیمی مواجه هستیم، اظهار داشت که در حال کار بر روی سیاست جامع هستیم و بخش کنترل آلایندگی به صورت دائمی تشکیل شده است. همچنین برای کاهش انتشار کربن، دولت پنجاب پروژه اتوبوس های سازگار با محیط زیست را راه اندازی کرده است.

وی در ادامه اظهار کرد: روابط اقتصادی پاکستان و اتحادیه اروپا قوی و چندجانبه هستند؛ خواستار افزایش صادرات در حوزه نساجی، برنج و دیگر بخش ها از پنجاب به کشور های اروپایی می باشیم.

ارسال نظر

 
1