خبر فوری

 
 
بی ال اف: گروگان گرفتن نیروهای پلیس و مصادره اسلحه آنان یک هشدار بود
کد خبر :1002129649

11:55 1402/08/25


برچسب ها : ارتش پاکستان, پلیس ایالت بلوچستان, تجزیه طلب, جبهه آزادی بخش بلوچستان, سرگرد گهرام بلوچ, گروه های مسلح بلوچ, نیروهای لیویز,

سازمان تجزیه طلب مسلح بلوچ به نام جبهه آزادی بخش بلوچستان(BLF) در بیانیه‌ای از گروگان گرفتن نیروهای پلیس و مصادره اسلحه آنان خبر داد و گفت: این اقدام یک هشدار به نیروهای پلیس برای اصلاح رویکرد آنان در بلوچستان بود.


بلوچستان: به گزارش راز نیوز| سازمان تجزیه طلب مسلح بلوچ به نام جبهه آزادی بخش بلوچستان(BLF) در بیانیه‌ای از گروگان گرفتن نیروهای پلیس و مصادره اسلحه آنان خبر داد و گفت: این اقدام یک هشدار به نیروهای پلیس برای اصلاح رویکرد آنان در بلوچستان بود.

سرگرد گهرام بلوچ سخنگوی جبهه آزادی بخش بلوچستان در این بیانیه ابراز داشت: فدائیان بلوچ ما حوالی ساعت 9 شب 14 نوامبر(23 آبان) سال جاری با حفظ بهترین تاکتیک جنگی مرکز ایست و بازرسی پلیس واقع در منطقه سنگانی شهرستان کیچ را هدف حمله قرار داده و تمامی نیروهای پلیس مستقر در این مرکز را گروگان گرفته و سلاح‌های آنان را مصادره کردند، اما با توجه به بلوچ بودن نیروهای پلیس هیچ آسیبی به آنان از سوی فدائیان بلوچ وارد نگردید.

وی افزود: به دلیل آنکه بیشتر نیروهای پلیس و لیویز را مردم محلی تشکیل می‌دهند، فدائیان بلوچ همواره تلاش دارند از حمله و آسیب رساندن به آنان خودداری نمایند، اما بسا اوقات نیروهای پلیس و لیویز به جای تمرکز بر مقابله جرایم اجتماعی همچون سرقت، زورگیری، فروش مواد مخدر و غیره در صدد کسب رضایت اربابان غیر بومی خود در منطقه برمی آیند و در طمع دریافت پاداش و ترفیع به تلاش تعقیب فدائیان بلوچ، ایجاد موانع در مسیرهای تردد آنان و آسیب رساندن به فدائیان بلوچ می‌پردازند.

وی خاطرنشان کرد: این نیروها همچنین اقدام به اذیت و آزار صاحبان مشاغل کوچک، تجار، افراد مرتبط با صنعت حمل و نقل و مسافران با ترفندهای مختلف می‌کنند. مدتی است که فدائیان بلوچ ما گزارش‌های مستمر از مناطق مختلف بلوچستان مبنی بر فعالیت نیروهای پلیس و لیویز علیه نهضت ملی بلوچ ارسال می‌کنند. این‌گونه رویکرد، نگرش و سیاست ضد بلوچ نیروهای پلیس و لیویز به هیچ وجه قابل تحمل نخواهد بود.

وی تصریح کرد: این اقدام جبهه آزادی بخش بلوچستان آخرین هشدار برای پلیس در بلوچستان اشغالی برای اصلاح رویکرد توسط نیروهای پلیس است. نیروهای پلیس نباید همانند ارتش اشغالگر پاکستان و نیروهای سپاه مرزی با فدائیان و مردم بلوچ برخورد کنند و فدائیان بلوچ نیز رویکردشان نسبت به نیروهای پلیس متفاوت‌تر از سیاستشان در قبال ارتش پاکستان خواهد بود.

ارسال نظر

 
1