خبر فوری

 
ابراز نگرانی رهبران پاکستان و سریلانکا از حملات و تجاوزات رژیم غاصب صهیونیستی در غزه
کد خبر :1001144967

15:13 1402/07/26


برچسب ها : ابتکار کمربند و جاده, اسرائیل, انوار الحق کاکر, پاکستان و سریلانکا, دیدار, رئیس جمهور سریلانکا, رژیم صهیونیستی, روابط اقتصادی, صلح, غزه, مردم فلسطین, مسئله فلسطین, نخست وزیر پاکستان,

انوار الحق کاکر نخست وزیر موقت پاکستان با رانیل ویکرماسینگه رئیس جمهور سریلانکا در حاشیه سومین اجلاس بین المللی ابتکار کمربند و جاده در پکن دیدار و گفتگو کرد.


 

پکن: به گزارش راز نیوز | انوار الحق کاکر نخست وزیر موقت پاکستان با رانیل ویکرماسینگه رئیس جمهور سریلانکا در حاشیه سومین اجلاس بین المللی ابتکار کمربند و جاده در پکن دیدار و گفتگو کرد.

بر اساس بیانیه ای که از سوی بخش رسانه ای دفتر نخست وزیری منتشر شد، در این نشست، مقامات دو کشور از روابط قوی میان پاکستان و سریلانکا و هماهنگی بین مردم دو کشور ابراز خرسندی و رضایت نمودند.

در همین راستا، انوار الحق کاکر تداوم همکاری ها میان دو کشور در زمینه های مختلف از جمله ارتقای روابط دوجانبه، ریشه کنی فقر، توسعه، شکوفایی اقتصادی و صلح و ثبات در منطقه را مورد تاکید قرار داد.

همچنین رهبران دو کشور ضمن بررسی چالش های اقتصادی مشترک، خواستار بهره مندی از تجربیات یکدیگر در زمینه های مختلفی مانند خصوصی سازی بنگاه های زیان ده دولتی شدند و بر گسترش روابط دیرینه میان پاکستان و سریلانکا در زمینه های مختلف توافق کردند.

آنها همچنین نسبت به مشکلاتی که فلسطینیان در غزه به دلیل حملات رژیم غاصب صهیونیستی با آن مواجه هستند ابراز نگرانی کردند و خواستار توقف فوری تجاوزات اسرائیل، ایجاد یک کریدور جهت ارسال کمک های بشردوستانه به مردم محاصره شده غزه و راه حل دو دولتی شدند که طی آن یک کشور فلسطین در امتداد مرزهای تعیین شده در سال 1967 با پایتختی قدس شریف تشکیل شود.

در پایان این نشست، رئیس جمهور سریلانکا از انوار الحق کاکر به دلیل آرزوهای نیک دولت و مردم پاکستان برای مردم سریلانکا ابراز تشکر و قدردانی کرد.

ارسال نظر

 
1