خبر فوری

 
 
ارتش آزادی بخش بلوچ مسئولیت حمله انتحاری در تربت را برعهده گرفت
کد خبر :1000555481

11:29 1402/04/04


برچسب ها : BLA, ارتش آزادی بخش بلوچ, انفجار انتحاری, بلوچستان, بلوچستان پاکستان, پذیرش مسئولیت حمله, تجزیه طلب, تربت, حمله انتحاری, زنان بلوچ, شبه نظامیان بلوچ, شهر تربت, گروه های مسلح بلوچ,

ارتش آزادی بخش بلوچ مسئولیت حمله انتحاری روز شنبه 3 تیر در شهر تربت را برعهده گرفته و بیان داشت که این حمله انتحاری توسط یک زن بلوچ عضو تیپ مجید انتحاری علیه کاروان عالی رتبه آژانس های اطلاعاتی پاکستان انجام گرفته است.


بلوچستان: به گزارش راز نیوز| جیئند بلوچ سخنگوی ارتش آزادی بخش بلوچBLA در بیانیه ای مسئولیت حمله انتحاری روز گذشته (شنبه 3 تیر) در تربت را برعهده گرفت و افزود: یگان انتحاری تیپ مجید ظهر روز شنبه کاروان سطح عالی آژانس های اطلاعاتی پاکستان را در شهر تربت هدف حمله انتحاری قرار داد که منجر به وارد آمدن تلفات جانی و مالی شدیدی به دشمن شد.

سخنگو در شرح این حمله انتحاری، گفت: این کاروان اطلاعاتی مشتمل بر پنج خودرو را درحالی در میدان چاکر مورد حمله قرار دادیم که درحال حرکت از فرودگاه تربت به سمت ستاد سازمان اطلاعاتی ISI بود. ارتش آزادی بخش بلوچ اطلاعات تایید شده ای در دست داشت که این کاروان حامل افسران عالی رتبه آژانس های اطلاعاتی می باشد. دشمن، پس از این حمله ضمن قرق کردن منطقه، تمامی تلفات جانی و مالی وارده را مخفی کرد، به همین دلیل نمی توان هویت و درجه اموات را به طور قطعی بیان کرد.

سخنگو با اشاره به اخبار منتشر شده مبنی بر هدف قرار گرفتن خودروی نیروی پلیس در این حمله، تصریح داشت که نه خودروی پلیس از اهداف ما بود و نه در این حمله هدف قرار گرفته است، بلکه پس از حمله موفق تیپ مجید، دشمن شکست خورده به سمت خودروی پلیس عبوری از سوی دیگر خیابان را با تیراندازی هدف قرار داد.

سخنگو با بیان هویت فرد انتحاری، اظهار داشت که خانم شهید سمعیه قلندرانی بلوچ ملقب به سمو فرزند عبید قلندرانی عضو تیپ انتحاری مجید این حمله را انجام داده است؛ سمعیه قلندرانی از 7 سال گذشته با ارتش آزادی بخش بلوچ مرتبط بود و از چهار سال گذشته به طور خودجوش و داوطلبانه در تیپ مجید خدمت می کرد و او به مدت چهار سال یک فرآیند آموزشی سخت را پشت سر گذاشت. بر اساس قوانین تیپ مجید، بارها از او خواسته شد که تصمیم خود را تغییر دهد و به او فرصت داده شد، تا اطمینان حاصل شود که او تحت فشار یا احساسات تصمیم گیری نمی کند، اما حتی پس از چهار سال نیز بر تصمیم خود ثابت قدم ماند و امروز با حمله موفقیت آمیز علیه دشمن در تاریخ بلوچ جاودانه شد.

در بیانیه آمده است که سمعیه قلندرانی 25 ساله، از لحاظ شغلی روزنامه نگار بوده و به مدت 5 سال در بخش رسانه ای ارتش آزادی بخش بلوچ خدمت می کرد و عملکرد کلیدی در مستحکم نمودن این بخش رسانه ای ایفا نمود. وی یک فرد تحصیل کرده و سرشار از حس ملی گرایی بود. سمعیه قلندرانی، نامزد شهید انتحاری ریحان بلوچ و عروس ژنرال اسلم بلوچ از رهبران بنیانگذار بی ال آ بود. او اهل منطقه توتک شهرستان خضدار بود، جایی که ارتش دشمن مورخه 18 فوریه 2011 میلادی-29 بهمن1389 شمسی به همراه پدر بزرگ، عمو و تعدادی از پسرعمو ها، حدود 20 تن از اعضای خانواده وی را ربودند که همچنان مفقود می باشند.

در ادامه با ادای احترام به فرد انتحاری، بیان شد که ارتش آزادی بخش بلوچ به شهید سمعیه بلوچ خانم بلوچ به خاطر این قربانی بزرگ ادای احترام می کند و عزم خود را مجددا تکرار می کند که انتقام شهدا تنها در قالب استقلال کامل میهن بلوچ محقق خواهد شد.

وی در پایان گفت: در حال حاضر صدها رزمنده آموزش دیده از جمله بسیاری از زنان بلوچ در صفوف تیپ مجید ارتش آزادیبخش بلوچ آماده حمله به دشمن هستند. پاکستان اشغالگر و متحدش چین باید استقلال بلوچستان را به رسمیت بشناسند و فورا از بلوچستان عقب نشینی کنند، در غیر این صورت برای حملات سنگین BLA آماده باشند.

 

بخوانید: حمله انتحاری در شهر تربت ایالت بلوچستان پاکستان

ارسال نظر

 
1