خبر فوری

 
10 کشته و بیش از 50 زخمی طی ادامه روند درگیری های مسلحانه در کرم ایجنسی
کد خبر :442939120

13:54 1403/07/02


برچسب ها : افراد تکفیری, پاراچنار, تیراندازی, حملات تروریستی, خمپاره, شیعه, شیعیان پاکستان, گروه تکفیری, کرم ایجنسی,

پس از تشدید درگیری های مسلحانه و حملات عناصر تکفیری به مناطق شیعه نشین منطقه کُرم، طی تبادل آتش و استفاده از سلاح های سنگین تاکنون 10 نفر از دوطرف کشته شده و بیش از 50 نفر نیز زخمی شده اند.


خیبر پختون خوا: به گزارش راز نیوز| پس از گذشت سه روز از آغاز درگیری های مسلحانه در منطقه کرم و حملات پیاپی عناصر تکفیری منطقه به روستاهای شیعه نشین از جمله روستای بالشخیل، شب گذشته این درگیری ها به اوج خود رسید.

به گزارش منابع محلی: درپی تشدید این تنش ها و درگیری های مسلحانه، شب گذشته طرفین از سلاح های سنگین استفاده کرده و با شلیک تعداد زیادی خمپاره یکدیگر را هدف قرار دادند که براساس آمار غیر رسمی، تاکنون 10 نفر از دوطرف کشته و بیش از 50 نفر نیز زخمی شده اند.

 دو تن از جوانان شیعه به شهادت رسیده در این حملات تروریستی با اسامی شهید حسنین عباس و سید قابل حسین شناسایی شده اند.

از سوی دیگر بعد از گذشت سه روز از این درگیری ها، نیروهای امنیتی امروز برای وادار کردن عناصر تکفیری و مدافعان شیعه برای عقب نشینی از خاکریز ها، وارد منطقه شده اند که این امر موجب خشم مردم محلی شده است. منابع محلی می گویند که نیروهای امنیتی عامل اصلی این درگیری ها هستند و نه تنها هیچگاه به صورت جدی برای پایان دادن به این تنش ها اقدام نکرده اند بلکه هرگاه عناصر تکفیری مهاجم متحمل تلفات سنگین می شوند، با ورود به معرکه آنها را نجات می دهند. هلاکت یکی از افسران پلیس به نام قدیر و یک نیروی سپاه مرزی از گروهان 225 به نام عبدالرحمن مینگل دلیل بر همکاری نیروهای امنیتی با عناصر تکفیری می باشد.

همچنین گزارش های مختلف حاکی از این است که عناصر تروریستی طالبان هم در کنار جبهه تکفیری در حملات به مناطق شیعه شرکت می کنند.

روز گذشته ویدیوهایی از مناطق حضور عناصر تکفیری منتشر شده بود که نشان می داد آنها برای جمع آوری نیرو در حال اعلام جهاد علیه شیعیان بوده و آنها را کافر خطاب می کنند.

ارسال نظر

 
1