خبر فوری

 
تاکید پاکستان و قزاقستان بر تحکیم روابط و گسترش همکاری های دفاعی و اقتصادی
کد خبر :782321934

15:40 1401/01/23


برچسب ها : پاکستان و قزاقستان, دکتر عارف علوی, رئیس جمهور پاکستان, رئیس ستاد کل نیروهای مسلح قزاقستان, روابط دفاعی, سفیر قزاقستان, مارات خوسینوف, معاون اول وزیر دفاع قزاقستان,

مقامات پاکستان و قزاقستان در دیدار روز گذشته خود بر عزم خود برای گسترش همکاری ها در زمینه های دفاعی و اقتصادی تاکید ورزیدند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| مقامات پاکستان و قزاقستان در دیدار روز گذشته خود بر عزم خود برای گسترش همکاری ها در زمینه های دفاعی و اقتصادی تاکید ورزیدند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، مارات خوسینوف معاون اول وزیر دفاع و رئیس ستاد کل نیروهای مسلح قزاقستان روز دوشنبه با حضور در کاخ ریاست جمهوری پاکستان با دکتر عارف علوی رئیس جمهوری پاکستان دیدار نمود.

دو طرف در این دیدار پیرامون مناسبات دوجانبه و دیگر موضوعات منطقه ای و بین المللی به بحث و تبادل نظر پرداختند و بر لزوم گسترش سطح همکاری ها میان دو کشور در زمینه های مختلف تاکید نمودند.

دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان در این دیدار ضمن خوشامدگویی به هیئت قزاقستانی ابراز داشت: پاکستان اهمیت ویژه ای برای روابط خود با قزاقستان قائل است و ما خواهان توسعه مناسبات و افزایش سطح همکاری های دو طرفه در بخش های مختلف هستیم.

وی خاطرنشان کرد: دو کشور دارای پتانسیل های گسترده ای در جهت افزایش سطح همکاری ها برخوردارند که نیازمند توجه و بهره مندی از این ظرفیت ها در جهت منافع دو طرف می باشد.

رئیس جمهور پاکستان افزود: بندر گوادر می تواند با اتصال قزاقستان به کشورهای خاورمیانه و دیگر نقاط جهان فرصت های زیادی را در زمینه توسعه تجارت فراهم نماید.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود با ابراز نگرانی عمیق نسبت به مسائل منطقه جامو و کشمیر تجت کنترل هند و نقض گسترده حقوق بشر در این منطقه تصریح کرد: هند در نسل کشی مسلمانان نقش دارد و رویکرد جنگجویانه وی خطری بزرگ برای امنیت و ثبات منطقه می باشد.

عارف علوی افزود: جامعه جهانی نقش خود را برای حل مسئله کشمیر مطابق با قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد ایفا نماید.

رئیس جمهور پاکستان افزود: موضوعاتی همچون قاچاق و حمل غیر قانونی مواد اورانیوم هسته ای و شلیک موشک به سوی خاک پاکستان نشان دهنده رویکرد غیر مسئولانه هند می باشد که توجه جامعه جهانی در این خصوص را می طلبد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح قزاقستان نیز در این دیدار بر لزوم گسترش همکاری های دفاعی و اقتصادی میان پاکستان و قزاقستان تاکید کرد.

وی با تمجید از سطح مهارت و توانمندی های بالای نیروهای مسلح پاکستان از نقش این نهاد در تقویت ثبات و امنیت در منطقه تقدیر نمود.

در این دیدار یرزحان کستافن سفیر قزاقستان در اسلام آباد نیز حضور داشت.

ارسال نظر

 
1