خبر فوری

 
 
یورش نیروهای سعودی به شهرکی در منطقه القطیف 8 شهید برجای گذاشت
کد خبر :1972650198

18:15 1398/02/22


برچسب ها : سعودی, شیعه کشی, عربستان, قطیف,

حمله نیروهای سعودی به مناطق شیعه نشین شرق این کشور از جمله شهرک «السنابس» در منطقه القطیف هشت شهید بر جای گذاشت.


 

به گزارش راز نیوز به نقل از ایرنا ، نیروهای سعودی بعد از ظهر شنبه با استفاده از خودروهای زرهی و امنیتی برخی منازل این منطقه را محاصره و اقدام به تیراندازی کردند.
این حمله در جزیره تاروت در شرق القطیف صورت گرفت. نیروهای امنیتی به دنبال دستگیری یکی از مخالفان حکومت سعودی این یورش را صورت دادند.
عملیات نیروهای امنیتی عربستان 12 ساعت به طول کشیده است.
رژیم سعودی در سوم اردیبهشت ماه 37 شهروند بیگناه سعودی را که اغلب از شیعیان، قطیف، احساء و مدینه منوره بودند، با ضرب شمشیر اعدام کرد امری که اعتراض و محکومیت گسترده ای در محافل منطقه ای و بین المللی به دنبال داشت.
عربستان این افراد را که اکثر آنها شیعه بودند، به روشی وحشیانه گردن زد و طبق گزارش سازمان ملل متحد، دست‌کم سه نفر از آنان زیر سن قانونی بودند. اگرچه آمریکا و رژیم صهیونیستی در این باره سکوت اختیار کرده اند اما گردن ‌زدن دسته‌جمعی و خشن شماری از زندانیان به اتهام فعالیت‌های تروریستی در عربستان، موج گسترده‌ای از اعتراض ها و انتقادها را در پی داشته است.

به گزارش راز نیوز، رسانه های پاکستان در رابطه با این خبر اعلام کردند 8 تروریست در درگیری با نیروهای پلیس عربستان کشته شدند. به گفته مقامات پلیس عربستان این افراد در اقدامات ضد دولتی دست داشته اند. همچنین پلیس عربستان از چندین ماه در پی دستگیری این افراد بود. سخنگوی پلیس عربستان اعلام کرد پس از اطلاع رسانی از منابع مهم، پلیس منزل را محاصره کرد و دستور تسلیم شدن به افراد تروریست را داد. اما افراد تروریست حاضر به تسلیم نشدند و به نیروهای پلیس تیر اندازی کردند که در پاسخ نیروهای پلیس 8 نفر کشته شدند. پلیس عربستان این عملیات را موفقیت آمیز توصیف کرد و گفت در این عملیات حتی به یک شهروند عربستانی هم آسیب نرسید.

ارسال نظر

 
1