خبر فوری

 
 
یورش نیروهای سازمان اطلاعاتی پاکستان به مقر رسانه ای گروه تروریستی القاعده در ایالت پنجاب
کد خبر :967133360

15:46 1398/10/20


برچسب ها : پاکستان, تروریست, تروریسم, گروه القاعده,

چند روز گذشته نیروهای ضد تروریسم پنجاب به همراه نیروهای سازمان اطلاعاتی پاکستان ISI طی عملیاتی مشترک علیه مقر رسانه ای القاعده با عنوان "القاعده شبه قاره هند AQIS" در شهر گوجرانوالا، 5 فرمانده این گروه تروریستی را دستگیر و مقادیری مهمات نظامی کشف و ضبط کردند.


پنجاب: به گزارش راز نیوز| چند روز گذشته نیروهای ضد تروریسم پنجاب به همراه نیروهای سازمان اطلاعاتی پاکستان ISI طی عملیاتی مشترک علیه مقر رسانه ای القاعده با عنوان "القاعده شبه قاره هند AQIS" در شهر گوجرانوالا، 5  فرمانده این گروه تروریستی را دستگیر و مقادیری مهمات نظامی کشف و ضبط کردند. خبرگزاری محلی اسلام آباد با اشاره به عنوان این گروه، نوشت: نام این گروه تروریستی و اسم هند در آن قابل تامل است. اسم گروه هندی است و فعالیت آن در پاکستان؛ این خبر در تاریخ 5 دی در رسانه های پاکستان منتشر شد اما آنطور که باید مورد توجه قرار نگرفت.
مواد و وسایل نظامی کشف شده از این قرار هستند:
چند عدد گوشی همراه که در آن اطلاعاتی درخصوص طرح های تروریستی موجود بود، یک چاپخانه کامل شامل کلیه مواد چاپی، پنج عدد جلیقه انتحاری، دو کیلو مواد منفجره، پنج عدد کلاشنکوف به همراه مقادیری گلوله، دو عدد کلت به همراه گلوله، مقدار زیادی ارز داخلی و خارجی، نقشه اماکن حساس
معرفی افراد دستگیر شده :
1) آثم اکبر ملقب به سعید، بزرگ، بابا، جعفر از ساکنان شهر لاهور؛ وی از 14 سال گذشته درحال فعالیت برای القاعده بوده و رئیس امور رسانه ای آن نیز بوده است. وی تعدادی از افراد گروهک را آموزش داده بود. این افراد موظف به طراحی جداول، عکس ها، نقشه ها و انتشار آنها در فضای مجازی بوده اند. چندی پیش شخصی به نام ابوهاشم از اعضای این گروه در افغانستان کشته شده بود. این گروه وظیفه داشت محتوای مورد نظر را از مکان‌های مخفی دانلود کرده و پس از طراحی و چاپ، توزیع کنند. به عبارت دیگر مطالب در افغانستان و پاکستان توسط افراد مشخص شده و پیام رسان های آنان توزیع میشد.
2) عبدالله عمیر ملقب به حنظله، باسط، رب نواز، وی از ساکنان شهر کراچی بوده و از 10 سال گذشته به عضویت گروهک درآمده بود. وظیفه او پیوند بین اقدامات تروریستی و تخریبی بوده است. عاطف غوری ملقب به یحیی فرمانده این گروه بوده و درحال حاضر در افغانستان فعالیت می‌کند.
3) احمد الرحمن ملقب به قاسم از ساکنان کراچی، وی از پنج سال گذشته درحال فعالیت با گروه است. وی متخصص کمین در موقعیت های شهری و پرجمعیت بوده و ماموریت هدف قرار دادن سازمان های مسئول برپایی امنیت پنجاب طی روزهای آتی نیز به وی داده شده بود.
4) محمد یوسف برادر یعقوب یکی از فرماندهان گروه بوده و ساکن کراچی است. این افراد متخصص سازماندهی، انتشار و تحلیل محتوای تبلیغاتی هستند.
گروه رسانه ای تروریستی قبل از این در حال فعالیت در شهر کراچی بوده، اما پس از تنگ شدن حصار امنیتی، مجبور به انتقال به گوجرانوالا شده و در آنجا درصدد انجام عملیات های تروریستی بودند.

ارسال نظر

 
1