خبر فوری

 
 
گفت و گوی تلفنی وزیر خارجه آمریکا با ژنرال ارتش پاکستان...
کد خبر :927971078

11:50 1397/05/05


پاکستان دشمنان زیادی دارد و اگر نگاهی به فهرست اسامی این دشمنان بیندازیم در سر فهرست اسامی کشور های هند و آمریکا به چشم می‌خورد.


ژنرال قمر باجوه گفت :


پاکستان دشمنان زیادی دارد و اگر نگاهی به فهرست اسامی این دشمنان بیندازیم در سر فهرست اسامی کشور های هند و آمریکا به چشم می‌خورد. البته آمریکا در دشمنی با پاکستان از هند نیز پیش قدم تر است. البته بین این دو دشمن تفاوتهایی نیز هست و آن این که آمریکا زیر نقاب دوستی، دشمنی می‌کند. چند روز قبل وزیر امور خارجه ی آمریکا مائیک پوپیو با تماس تلفنی خود به ژنرال جاوید باجوه از وی خواستار مذاکرات با طالبان شد که در نتیجه آن با مخالفت شدید و تند ژنرال مواجه شد.

 

ژنرال در ادامه افزود : ما خواسته ها و قوانین خود را به شما ابلاغ کرده ایم و الان نوبت آمریکا است که تروریست های موجود در افغانستان را که علیه پاکستان کار می‌کنند را متوقف بکند.

 

آمریکا، افغانستان را با مشکلات شدیدی روبرو کرده است و این کشور را به مرز نابودی کشانده است ولی چون می خواهد به عنوان یک ابر قدرت در سرتاسر جهان حکومت بکند این مشکلات موجود در افغانستان را به پاکستان نسبت دهد، آمریکا می‌خواهد به کمک پاکستان با طالبان مذاکرات بکند تا پاکستان را برای باري دیگر وارد مشکلات جدیدی بکند. این سیاست آمریکا برای ما شناخته شده است. خود آمریکا نیز می‌داند که پاکستان در مذاکرات با طالبان هیچ کمکی نمی تواند بکند چون بعد از اتفاق کشته شدن منصور یکی از روسای طالبان در خاک پاکستان، طالبان دیگر اعتمادی به پاکستان ندارد، زیرا  پاسخگوی این اتفاق خود آمریکا است، زیرا هنگامی که منصور درحال عبور از ایران و پاکستان به سمت افغانستان بود را توسط هواپیما های بدون سرنشین خود، وی را در خاک پاکستان مورد هدف قرار داده و کشت، که در نتیجه آن راه مذاکرات برای پاکستان بسته شد که بازهم این مشکل بوجود آمده نیز از جانب آمریکا بوده.

 

ژنرال قمر جاوید در ادامه سخنان خود با وزیر خارجه آمریکا گفت : ارتش پاکستان عملیات هایی علیه گروه های تروریستی داشت که در این عملیات ها گروه هایی همچون گروه حقانی نیز مورد هدف قرار گرفتند و پاکستان از این گروه ها تا حدودی پاکسازی شده است، که درنتیجه آن ارتش و ملت پاکستان متحمل قربانیان زیادی شده است و این امنیت بوجود آمده، آمریکا باید این حقایق را بداند.

 

ژنرال موضع دو طرفه ی پاکستان را برای وزير خارجه آمریکا بیان کرده و گفت : پاکستان خواستار رابطه دوطرفه بین پاکستان و ایالات متحده است.وی افزود : پاکستان برای برقراری امنیت در منطقه قربانیان زیادی را داده است و درحال حاضر نیز درحال انجام وظیفه است. این درحالی است که کل دنیا بخصوص آمریکا نیز از این حقایق به خوبی آگاه است و این را هم می‌داند که امنیت موجود در افغانستان را مدیون پاکستان هستید و الا با وجود سربازان آمریکایی در افغانستان حتی دولت این کشور یک روز هم نمی توانست حکومت بکند.

طالبان افغانستان برای مذاکرات نه تنها یک بار بلکه در دفعات مختلف خواستار مذاکرات شده است ولی همیشه یک شرط داشت و آن هم خروج نظامیان آمریکایی آز خاک افغانستان بوده است ، درحالی‌که آمریکا می‌خواهد این گروه تروریستی به گروهی مطیع آمریکا تبدیل بشود تا آمریکا بتواند سیاست های خود را در منطقه اجرایی بکند. و آمریکا می‌خواهد اگر از افغانستان خارج شد، هند به عنوان گوش و چشم وی در افغانستان حضور داشته باشد.
آمریکا هیچ موقع به اهداف خود نمی‌رسد مگر اینکه پاکستان زیر سلطه هند باشد ولی هیچ موقع همچین اتفاقی نمی افتد. این درحالی است که هند با پرورش تروریست هایی در افغانستان و فرستادن آنها به پاکستان برای عملیات‌های تروریستی باعث بروز مشکلات فراوانی در این کشور شده است. ژنرال ارتش پاکستان در ادامه افزودند : هند گروه طالبان را به اسم پاکستان درست کرده و برای ایجاد ناامنی به پاکستان و افغانستان فرستاد تا روابط این دو کشور خراب شود، طالبان گروهی است که توسط سازمان اطلاعات هند به نام راکی اداره می‌شود.

 

وی افزودند که پاکستان همیشه همراه آمریکا بود ولی آمریکا کاملا برعکس، موقعی که پاکستان به آمریکا نیاز داشت هیچ کمکی از جانب وی به ما نرسید، آمریکا کشوری است که فقط دنبال اهداف خود است و پس از رسیدن به اهداف خود چشم خود را مانند طوطی برمی‌گرداند.آمریکا هیچ وقت به پاکستان وفا نکرد.

 

این درحالی است که آمریکا خواهان روابط عالی با هند است. هند همان کشوری است که قبل تر از این با اتحادیه ی ویتنام همکاری می‌کرد و پس از اتمام روابطش با ویتنام، روابطش با آمریکا را شروع کرد.

ارسال نظر

 
1