خبر فوری

 
 
گفت و گوی آمریکا با طالبان توسط پاکستان
کد خبر :496321530

18:22 1397/09/23


برچسب ها : آمریکا, پاکستان, صلح افغانستان, طالبان افغانستان, مذاکرات,

پاکستان به منظور برقراری مذاکرات میان آمریکا و طالبان، زمینه گفت و گوی دو جانبه را برای آمریکا با طالبان افغانستان فراهم کرد .


به گزارش راز نيوز، پاکستان به منظور برقراری مذاکرات میان آمریکا و طالبان، زمینه گفت و گوی دو جانبه را برای آمریکا با طالبان افغانستان فراهم کرد . این درحالی است که امروز میان دو طرف گفت و گویی صورت گرفت . نخست وزیر پاکستان عمران خان اذعان داشت، که آمریکا قبلا به ما گیفت do More، اما اکنون آمریکا از ما می خواهد تا ما زمینه گفت و گوی میان طالبان و آمریکا را فراهم کنیم. پاکستان نیز با در نظر گرفتن گفته های آمریکا، زمینه گفت و گوی طالبان با آمریکا را فراهم کرد، که طی آن میان دو طرف گفت و گویی صورت گرفته است. وی طی سخنرانی خود در رابطه با کارکرد 100 روزه دولت در پیشاور گفت : تنها حزب تحریک انصاف PTI بوده است که در ایالت خیبر پختون خوا KPK توانسته است برای دومین بار به عنوان حکومت ایالتی منتخب شود. برای نشان دادن شفافیت انتخابات، ما حاضر به شمارش مجددد آراء هستیم. ما تنها به این دلیل توانستیم برای بار دوم در انتخابات ایالت خیبر پختون خوا پیروز شویم، زیرا توانستیم رضایت مردم را جلب کنیم. مردم فهمیدند که ما تنها وعده نداده ایم ، بلکه تلاش نیز کرده ایم. این دلیل انتخاب مجدد ما توسط مردم KPK بوده است.

وی ابراز داشت که محمود خان وزیر ارشد ایالت خیبر پختون خوا انسانی راستگو است، و من نیز به ایمان او اعتماد دارم. شخص عاقلی که ایمان ندارد، نمی تواند فایده چندانی نیز داشته باشد. من بابت ساخت خانه فقرا بسیار خوشحال هستم.

عمران خان نخست وزیر پاکستان در پایان سخنرانی خود در خیبر پختون خوا گفت : آمریکا در گذشته به ما می گفت do more ، اما در حال حاضر آمریکا از ما می خواست که زمینه گفت و گوی آن با طالبان افغانستان را فراهم کنیم، من طی سخنرانی های متعدد خود گفته ام که، مسئله افغانستان بدون مذاکرات و گفت و گو حل نخواهد شد. اما امروز پاکستان با ایفا کردن نقش خود، موجب گفت و گوی میان آمریکا و طالبان افغانستان شد. اگر امنیت در افغانستان برقرار شود، پیشرفت چشم گیری خواهیم داشت.

ارسال نظر

 
1