خبر فوری

 
 
گفتگو مطبوعاتی امیر خان متقی وزیر امور خارجه موقت افغانستان
کد خبر :331173719

17:51 1400/08/23


برچسب ها : امیر خان متقی, تحریک طالبان پاکستان, دولت طالبان افغانستان, طالبان افغانستان, گفتگو با خبرنگاران, گفتگو مطبوعاتی, وزیر امور خارجه,

امیرخان متقی، وزیر امور خارجه موقت دولت طالبان در افغانستان تایید کرد که به عنوان میانجی در توافقنامه بین پاکستان و تحریک طالبان پاکستان (TTP) عمل می کند.


کابل : به گزارش راز نیوز | امیرخان متقی، وزیر امور خارجه موقت دولت طالبان در افغانستان تایید کرد که به عنوان میانجی در توافقنامه بین پاکستان و تحریک طالبان پاکستان (TTP) عمل می کند.

امیر خان متقی گفت : دولت ما به دستور هر دو طرف به عنوان یک شخص ثالث و میانجی در توافق عمل می کند. هنوز توافق نهایی حاصل نشده است اما شروع خوبی انجام شده و آتش بس یک ماهه در قسمت اول توافق شده است. هر دو طرف توافق کردند که گفتگوها ادامه یابد.

امیرخان متقی در پاسخ به سوالی در مورد داعش گفت : داعش یک تهدید است اما دولت ما آن را از بخش بزرگی از کشور حذف کرده است. رویدادهای پراکنده ممکن است در هر نقطه از جهان اتفاق بیفتد. پیش از این ۷۰ درصد افغانستان تحت کنترل امارت اسلامی بود. اکنون طالبان داعش را از تمام این مناطق کاملاً از بین برده است. آنها فقط در مناطق تحت کنترل دولت سابق کابل حضور داشتند. زمانی که کابل را فتح کردیم، داعش در این مناطق شروع به رشد کرد، اما دولت طالبان ما تمام تلاش خود را برای کنترل آنها انجام داد. ما به تازگی داعش را در بیشتر مناطق محدود کرده ایم.

امیرخان متقی در مورد رابطه با هند گفت : افغانستان خواهان درگیری با هیچ کشوری از جمله هند نیست. سیاست حکومت کنونی افغانستان این است که با هیچ کشوری در دنیا درگیر نشویم. ما نمی خواهیم که افغانستان با هیچ کشور دیگری رویارویی داشته باشد یا با چالش هایی روبرو شود که ملت ما را تحت تأثیر قرار دهد، بنابراین به کار روی این موضوع ادامه خواهیم داد.

 

ارسال نظر

 
1