خبر فوری

 
 
گفتگوی ویدیویی وزرای امور خارجه پاکستان و نیوزلند
کد خبر :1857504286

16:41 1400/07/21


برچسب ها : پاکستان و نیوزیلند, روابط دوجانبه, مکالمه ویدیویی, وزیر امور خارجه پاکستان,

نانایا ماهوتا وزیر امور خارجه نیوزلند روز چهارشنبه با شاه محمود قریشی همتای پاکستانی خود از طریق تماس ویدیویی گفتگو کردند.


 

 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | نانایا ماهوتا وزیر امور خارجه نیوزیلند روز چهارشنبه با شاه محمود قریشی همتای پاکستانی خود از طریق تماس ویدیویی گفتگو کردند.

در این گفتگو، در زمینه های مختلف اعم از روابط دوجانبه و وضعیت نو ظهور افغانستان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وزیر امور خارجه پاکستان بر ضرورت فراگیری راه حل سیاسی یرای ایجاد امنیت ، ثبات در افغانستان تاکید کرد و گفت: برای مقابله با بحران بشردوستانه در حال پیشرفت و ارائه کمک های بشردوستانه و اقتصادی به کشور افغانستان، جامعه بین المللی بایستی اقدامات فوری را به سرعت در دست اقدام قرار دهد.

وی افزود: در وضعیت کنونی نبایستی بگذاریم مردم افغانستان احساس تنهایی کنند. همچنین شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه نیوزیلند را از کمک های پاکستان در روند تخلیه مقامات دیپلماتیک کشور های مختلف از کابل اشاره کرد.

وی بیان کرد: پاکستان به 21 هزار کارمند دیپلماتیک و نمایندگان رسانه 37 کشور جهان برای خروج از کابل کمک کرد. همچنین در ادامه وزیر امور خارجه نیوزلند از شاه محمود قریشی و نخست وزیر پاکستان برای ارائه کمک به کارمند های دیپلماتیک و نمایندگان رسانه کشورهای مختلف از جمله نیوزیلند در تخلیه ایمن از کابل تشکر و قدردانی کرد.

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه نیوزیلند را از اقدامات غیر قانونی و ضد قوانین جامعه بین المللی و بشری در مناطق جامو و کشمیر توسط نیروهای هند مطلع ساخت و گفت: ما پرونده ای از جرائم و جنایات جنگی نیروهای اشغالگر هند به جامعه بین المللی ارائه کرده ایم.

شاه محمود قریشی  نانایا ماهوتا را از اقدامات مؤثر پاکستان در رابطه با FATF قرار داد و ابراز امیدواری کرد که نیوزلند از حمایت های فنی خود به پاکستان ادامه دهد.

وزیر امور خارجه پاکستان موضوع تصمیم گیری یکجانبه برای بازگشت تیم کرکت را با وزیر خارجه نیوزیلند مطرح کرد و گفت که این تصمیم یک جانبه قلب طرفداران کریکت در هر دو کشور را آزرده خاطر کرد.

دو وزیر خارجه از وضعیت کنونی روابط دوجانبه میان پاکستان و نیوزیلند ابراز رضایت کرده و متعهد شدند که این روابط را بیشتر تقویت کنند.

 

ارسال نظر

 
1