خبر فوری

 
 

 

اسلام آباد : به گزارش راز نیوز | شاهزاده فیصل بن فرحان السعود در سفر یک روزه اش به پاکستان، با وزیر امور خارجه این کشور دیدار کرد.

طی این دیدار شاه محمود قریشی و وزیر امور خارجه عربستان در مور  روابط همه جانبه ، موضوعات منطقه ای و بین المللی گفتگو کردند.

پس از این دیدار، دو وزیر امور خارجه در کنفرانس خبری شرکت کردند. در همین حال، وزیر امور خارجه عربستان ابراز امیدواری کرد که این دیدار نقطه عطفی در ارتقاء سطح روابط میان پاکستان و عربستان سعودی ، نهادینه سازی روابط و بررسی همه فرصت ها باشد.

وی افزود: پاکستان و عربستان سعودی در زمینه های مختلفی همکاری داشته اند. ما اطمینان داریم که این گفتگوها در ارتقاء همکاری میان دو کشور موثرتر خواهد بود. وی با تأکید بر اهمیت ارتقاء در روابط اقتصادی گفت: تمرکز گفتگوها با وزیر امور خارجه پاکستان بر این موضوع بود.

وی همچنین خواستار گسترش همکاری در زمینه های فناوری و محیط زیست شد.

وزیر امور خارجه عربستان درکنفرانس خبری بیان کرد: امنیت و ثبات برای رونق اقتصادی بسیار مهم است، همچنین توافق کردیم که در زمینه مسائل منطقه ای با هم همکاری کنیم، چه کشمیر باشد ، فلسطین یا یمن ، ما برای اطمینان از ثبات در مناطق خود همکاری خواهیم کرد.

در ادامه شاه محمود قریشی گفت: ما نگاهی عمیق به روابط خود با عربستان داشته و از روند کار رضایت کامل داریم. همچنین ما بر چگونگی بهبود روابط اقتصادی میان دو کشور متمرکز هستیم و بیش از 2 میلیون پاکستانی در توسعه اجتماعی عربستان سعودی مشارکت دارند ، اما ما می خواهیم از طریق تجارت و سرمایه گذاری متقابل، رشد اقتصادی بیشتری داشته باشیم. در همین حال، مسئولیت اجرا، تأسیس و عملکرد شورای عالی مشورتی عربستان و پاکستان به ما محول شده است.

وی افزود: مقامات ارشد روز گذشته در مورد این موضوع بحث کردند و ما در زمینه شکل گیری ساختار ، سازمان و نحوه عملکرد پیشرفت خوبی داشته ایم. در همین راستا، یک فرد بی طرف در وزارت خارجه پاکستان و عربستان منصوب می شود که نظارت بر تحولات در این زمینه را بر عهده خواهد گرفت تا ما یک روش ساختاری و نهادی برای بررسی روابط دو جانبه خود داشته باشیم.

وزیر امور خارجه پاکستان گفت: ما در مورد برخی از زمینه های جدید و تحول برانگیز، از جمله اطلاعات، رسانه ها، فرهنگ و ورزش صحبت کردیم. وی ادامه داد: 2 میلیون پاکستانی در عربستان سعودی زندگی می کنند که دوست دارند فیلم های پاکستانی را تماشا کنند، از اجرای خوانندگان مورد علاقه خود لذت ببرند، این بخشی از مسئله مردم پاکستان در عربستان است که ما دقت نکردیم. ما بایستی تصمیم بگیریم که چگونه روابط فرهنگی و مذهبی خود با عربستان را قوی تر تقویت کنیم.

وی در ادامه بیان کرد: اقداماتی که پاکستان تحت رهبری عمران خان نخست وزیر پاکستان در کشورهای در حال توسعه برای تغییرات آب و هوایی انجام داده و ابتکار ولیعهد سعودی در مورد اینکه چگونه می توانیم طرح عربستان و خاورمیانه سبز را با همکاری پاکستان جلو ببریم، گفتگو و بررسی کردیم.

همچنین شاه محمود قریشی از وزیر خارجه عربستان سعودی برای حمایت کامل و روشن وی از پاکستان در موضوع FATF تشکر کرد. عربستان سعودی بخشی از یک گروه رابط در موضوع کشمیر است و تلاش های زیادی برای حمایت از پاکستان در این زمینه انجام داده است.

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان گفت: ما همچنین در مورد اوضاع افغانستان بحث خوبی داشتیم و مشکلات و فرصت ها را مرور کردیم و نکته خوب این است که دیدگاه هردو کشور یکسان است و اهداف مشترکی در این زمینه داریم.

در آخر شاه محمود قریشی بیان کرد: ما در مورد اوضاع منطقه ای و اوضاع پاکستانی های مقیم عربستان و درمورد مشکل 400 هزار پاکستانی که بدلیل ویروس کرونا نمیتوانند به عربستان سفر کنند، بحث و بررسی کردیم.

ارسال نظر

 
1