خبر فوری

 
 
گفتگوی سفیر قزاقستان با تجار طی بازدید از اتاق بازرگانی و صنایع اسلام آباد
کد خبر :1582411863

15:55 1401/12/03


برچسب ها : اتاق بازرگانی و صنایع اسلام آباد, پاکستان و قزاقستان, تجارت, رئیس جمهور قزاقستان, روابط دوجانبه, سرمایه گذاری, سفر به پاکستان, سفیر قزاقستان,

یرزن کوستافین سفیر قزاقستان در اسلام آباد ضمن بازدید از اتاق بازرگانی و صنایع اسلام آباد، با بیان اینکه رئیس جمهور قزاقستان در سال جاری میلادی به پاکستان سفر می کند، اظهار داشت: در این سفر 20 یادداشت تفاهمی بین دو کشور برای تقویت بیشتر همکاری های دوجانبه در زمینه های مختلف امضاء خواهند شد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| یرزن کوستافین سفیر قزاقستان در اسلام آباد ضمن بازدید از اتاق بازرگانی و صنایع اسلام آباد، با بیان اینکه رئیس جمهور قزاقستان در سال جاری میلادی به پاکستان سفر می کند، این سفر را موجب باز شدن باب جدید روابط اقتصادی و تجاری فیمابین عنوان کرد و گفت: رئیس جمهور قزاقستان پس از 20 سال به پاکستان سفر خواهد کرد که این یک رویداد تاریخی است، زیرا در این سفر 20 یادداشت تفاهمی بین دو کشور برای تقویت بیشتر همکاری های دوجانبه در زمینه های مختلف امضاء خواهند شد.

وی افزود: قزاقستان از آوریل امسال پرواز های مستقیم از آلماتی به لاهور و از ماه مه امسال بین آلماتی و کراچی را آغاز می کند که باعث تقویت روابط تجاری و مردمی بین دو کشور می شود. او از هیئت اتاق بازرگانی و صنایع اسلام آباد برای شرکت در مراسم افتتاحیه آغاز پروازهای مستقیم به قزاقستان دعوت کرد.

او اظهار داشت که هیئت بازرگانی زنان از پاکستان نیز به قزاقستان سفر خواهد داشت تا ضمن دیدار با همتایان خود، فرصت های جدید همکاری بازرگانی را جستجو و بررسی کنند. قزاقستان می خواهد با پاکستان یک قرارداد تجارت ترانزیتی منعقد کند و همچنین به دنبال توافقی بین بخش های بانکی هردوکشور است تا به جامعه تجاری دوطرف برای بهبود تجارت متقابل کمک کند. قزاقستان دسترسی آسان پاکستان به بازارهای اوراسیا و آسیای مرکزی را فراهم می کند، بنابراین این کشور باید با ایجاد همکاری نزدیک با کشور ها از این فرصت استفاده کند.

سفیر قزاقستان در ادامه صحبت های خود تصریح داشت که طی سال جاری میلادی هیئت های متعددی میان دو کشور تبادل می شوند تا روابط متقابل بیش از پیش تقویت یابند.

احسن ظفر بختاوری رئیس اتاق بازرگانی و صنایع اسلام آباد ضمن استقبال از سفر رئیس جمهور قزاقستان در سال جاری میلادی به پاکستان، متعهد به شرکت هیئت این اتاق در مراسم افتتاحیه آغاز پروازهای مستقیم میان دو کشور در قزاقستان شد . وی با بیان اینکه بنادر پاکستان کوتاه ترین مسیر را برای قزاقستان به سایر بازارها از جمله خاورمیانه فراهم می کند، تاکید کرد که دو کشور باید برای تقویت بیشتر روابط تجاری، پیوندهای زمینی و ریلی ایجاد کنند.

وی اظهار داشت که دو کشور می توانند علاوه بر بخش های مختلف در زمینه های ساخت و ساز، کشاورزی، انرژی، نساجی، داروسازی، گردشگری، مهندسی، ماشین آلات، کانال بانکی و امور مالی بایکدیگر همکاری کنند. او از سرمایه گذاران قزاق برای سرمایه گذاری مشترک و سرمایه گذاری در بخش های مختلف اقتصاد پاکستان از جمله سی پیک دعوت کرد و اطمینان داد که اتاق تمام حمایت های ممکن را از آنها در یافتن فرصت های تجاری و سرمایه گذاری در پاکستان ارائه خواهد کرد.

ارسال نظر

 
1