خبر فوری

 
 

شرم الشیخ: به گزارش راز نیوز | محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان طی سفر به مصر برای شرکت در کنفرانس سازمان ملل متحد در خصوص چارچوب تغییر اقلیم با محمد بن زاید آل نهیان، رئیس امارات متحده عربی دیدار و گفتگو کرد و هر دو طرف با تاکید بر افزایش همکاری میان دو کشور به بررسی موضوعات مورد علاقه دوجانبه پرداختند.

در این دیدار، محمد شهباز شریف این نشست را مؤثر و مقابله ای با اثرات تغییرات آب و هوایی توصیف کرد و ضمن تشکر از مقامات و مردم امارات متحده عربی بدلیل ارائه کمک های سخاوتمندانه به سیل زدگان پاکستان، گفت: مقابله با اثرات تغییرات آب و هوایی صرفا بر عهده کشورهای در حال توسعه نیست و جامعه بین المللی بایستی برای ایجاد یک منشور مشترک جهت بقای کره زمین گرد هم آیند.

محمد شهباز شریف همچنین در حاشیه این نشست با اورزولا فون در لاین رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا در حاشیه کنفرانس سازمان ملل متحد در خصوص چارچوب تغییر اقلیمی دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار، شهباز شریف ضمن تشکر از اتحادیه اروپا به دلیل ارسال کمک های امدادی برای سیل زدگان، بیان کرد: پاکستان و اتحادیه اروپا شرکای مهمی در دستیابی به اهداف مشترک هستند همچنین مبارزه با تغییرات اقلیمی مستلزم همکاری جهانی می باشد.

وی افزود: نتایج تغییرات آب هوایی هم اکنون گریبان گیر کشورهای در حال توسعه شده است اما این روند به این کشورها ختم نخواهد شد بلکه در آینده جامعه جهانی نیز هدف این تغییرات خواهد بود.

نخست وزیر پاکستان از همکاری کشورهای اروپایی در خصوص حذف پاکستان از لیست خاکستری گروه ویژه اقدام مالی (FATF) قدردانی کرد و گفت: ظرفیت گسترده ای جهت همکاری و روابط تجاری میان اتحادیه اروپا و پاکستان وجود دارد.

وی همچنین در ادامه با کریستالینا جورجیوا مدیر عامل اجرایی صندوق بین المللی پول در شهر ساحلی شرم الشیخ مصر دیدار کرد و گفت: پاکستان برای روابط خود با صندوق بین المللی پول ارزش بسیاری قائل است.

وی نجات جان مردم و رسیدگی به آسیب دیدگان سیل اخیر در پاکستان را اولیت اول دولت خود خواند و اذعان کرد: تغییراتی در بودجه بازسازی و امدادرسانی سیل زدگان بوجود آمده است بطوری که خسارات سیل پس از شیوع ویروس کرونا، ضربات سنگینی بر پیکر اقتصادی پاکستان وارد آورده است.

نخست وزیر پاکستان همچنین در سفر خود به شهر ساحلی شرم الشیخ مصر با شارل میشل ریاست شورای اروپایی دیدار کرد و هر دو طرف بر همکاری جامعه بین المللی برای جلوگیری از تغییرات آب و هوایی و گسترش روابط دوجانبه در زمینه های مورد علاقه دوجانبه تاکید کردند.

در این دیدار، نخست وزیر پاکستان ضمن تشکر از اتحادیه اروپا به دلیل ارسال کمک های امدادی برای سیل زدگان، اظهار کرد: پاکستان مشتاق ترویج همکاری با اتحادیه اروپا می باشد، همچنین مشارکت و همکاری دوجانبه میان اتحادیه اروپا و پاکستان ابزار مهمی جهت دستیابی به منافع مشترک در گذشته بوده است.

ارسال نظر

 
1