خبر فوری

 
 
گفتگوی خبری سهیل شاهین سخنگوی طالبان در دوحه
کد خبر :1770473186

15:50 1398/05/13


برچسب ها : آمریکا, افغانستان, پاکستان, دوحه, طالبان, قطر,

سهیل شاهین سخنگوی طالبان در دوحه طی گفتگوی خبری گفت: تاکنون در مورد 80% درصد از موضوعات توافق صورت گرفته و تنها در 20% درصد باقیمانده موضوع خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان و یک موضوع دیگر شامل است.


به گزارش راز نیوز، سهیل شاهین سخنگوی طالبان در دوحه طی گفتگوی خبری گفت: تاکنون در مورد 80% درصد از موضوعات توافق صورت گرفته و تنها در 20% درصد باقیمانده موضوع خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان و یک موضوع دیگر شامل است. هرچند که سخنگوی طالبان در گفتگوی خبری از مسئله دیگر چیزی نگفت، اما ابراز داشت که این موضوع کوچکی است و مسئله اصلی خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان است.
سهیل شاهین در پاسخ به سوالی در خصوص درخواست آمریکا مبنی بر مذاکرات با دولت افغانستان اظهار داشت که ما از اهمیت گفتگو و آتش بس در داخل افغانستان مطلع هستیم، اما چنین مسائلی پس از تفاهم‌نامه صلح با ایالات متحده مورد بحث قرار می‌گیرند. وی افزود، توافق با آمریکا بخش نخست است و بخش دوم زمانی آغاز خواهد شد که در زمینه خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان توافق صورت گیرد. طالبان افغانستان دولت کابل را به رسمیت نمی‌شناسد اما آن را همچون دیگر گروه های عضو تنش قبول داریم، آنها نیز وارد مذاکرات بین افغان ها خواهند شد اما این موضوع زمانی اجرایی خواهد شد که تمامی امور درمورد آمریکا به پایان برسند.
وی طی اشاره به دعوت نامه اسلام آباد بیان داشت: چنین گفتگویی تاکنون انجام نشده و تاکنون هیچگونه دعوت نامه ای از اسلام آباد دریافت نکرده ایم. ما هیئت های خود را به دیگر پایتخت ها می فرستیم و درصورت دریافت دعوت نامه ای از سوی اسلام آباد، هیئت خود را به پاکستان نیز خواهیم فرستاد.
گفتنی است سخنگوی دفتر وزارت امورخارجه پاکستان بیان داشته است که درحال فعالیت در زمینه ارسال دعوت نامه به دفتر طالبان در دوحه برای انجام ملاقات میان هیئت طالبان و نخست وزیر پاکستان است. گفتنی است عمران خان طی سفر اخیر خود به واشنگتن به این موضوع که با دعوت و انجام دیدار با طالبان آنها را متقاعد به انجام گفتگو با دولت کابل خواهد نمود، اشاره کرده بود.

ارسال نظر

 
1