خبر فوری

 
 
گفتگوی تلفنی وزیر تغییرات آب و هوای پاکستان با نماینده ویژه رئیس جمهور آمریکا برای محیط زیست
کد خبر :1652704779

12:02 1401/04/17


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و آمریکا, تغییرات آب و هوایی, رئیس جمهور آمریکا, سناتور شیری رحمان, محیط زیست, همکاری دوجانبه, واشنگتن, وزیر تغییرات آب و هوایی پاکستان,

خانم سناتور شیری رحمان وزیر تغییرات اقلیمی پاکستان طی تماس تلفنی با جان کری نماینده ویژه رئیس جمهور آمریکا برای محیط زیست گفتگو کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| خانم سناتور شیری رحمان وزیر تغییرات اقلیمی پاکستان طی تماس تلفنی با جان کری نماینده ویژه رئیس جمهور آمریکا برای محیط زیست گفتگو و ضمن عرض تبریک به جان کری، تمایل خود برای همکاری در زمینه مقابله با تغییرات اقلیمی را اظهار داشت.

سناتور شیری رحمان، ابراز داشت: پاکستان برای همیشه در بین ده کشور نخست جهان قرار گرفته است که تحت تاثیر تغییرات آب و هوایی قرار گرفته است، درحالیکه پاکستان نیز در معرض خطر کمبود آب قرار دارد و تغییر اقلیم به یک مسئله امنیت ملی در پاکستان تبدیل گشته است. وی با برجسته سازی تاثیرات منفی بر امور اقتصادی، تاکید داشت که مواد غذایی، آب آشامیدنی و انرژی در پاکستان به شدت درحال تاثیر پذیری از تغییرات آب و هوایی هستند. علاوه بر آن، آلودگی سواحل و دریا، کشاورزی و دامداری، جنگل ها و تنوع زیستی، بهداشت عمومی و سایر بخش ها به شدت تحت تاثیرات اقلیمی مانند آب شدن یخچال های طبیعی، سیل، خشکسالی و آتش سوزی جنگل ها قرار دارند که این امر زندگی و امرار معاش انسان ها را نیز تحت شعاع قرار می دهد.

وی افزود: با بحران کنونی انرژی جهانی و اختلال در زنجیره تامین به دلیل جنگ اوکراین، از جمله هزینه های پنهان بیماری های همه گیر برای کشورهای آسیب پذیر از آب و هوا، انتقال انرژی با یک جدول زمانی نامشخص مواجه است. ما مشتاقانه منتظر همکاری مثمر ثمر بین کشورهایمان هستیم و امیدواریم بتوانیم راه را جهت تلاش برای مقابله با این فاجعه جهانی زیست محیطی هموار کنیم.

ارسال نظر

 
1