خبر فوری

 
 
گفتگوی تلفنی وزیر امور خارجه پاکستان و دبیرکل سازمان همکاری اسلامی در خصوص کشمیر
کد خبر :712357197

16:59 1399/03/03


برچسب ها : پاکستان و سازمان همکاری اسلامی, دبیر کل سازمان همکاری اسلامی, سازمان همکاری اسلامی, شاه محمود قریشی, وزیر امور خارجه پاکستان, یوسف بن احمد العثیمین,

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در ادامه رایزنی های تلفنی خود با مقامات نهادهای مختلف، با دکتر یوسف بن احمد العثیمین دبیر کل سازمان همکاری اسلامی در خصوص مسئله کشمیر هند به بحث و گفتگو پرداخت.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در ادامه رایزنی های تلفنی خود با مقامات نهادهای مختلف، با دکتر یوسف بن احمد العثیمین دبیر کل سازمان همکاری اسلامی در خصوص مسئله کشمیر هند به بحث و گفتگو پرداخت.

بر اساس جزئیات منتشر شده، شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در این گفتگوی تلفنی دبیرکل سازمان همکاری اسلامی را از آخرین وضعیت منطقه جامو و کشمیر و اقدامات ضد انسانی هند علیه شهروندان کشمیری و همچنین آخرین اوضاع امنیتی منطقه آگاه ساخت.

وزیر امور خارجه پاکستان با اشاره به نقض شدید حقوق بشر در منطقه اشغالی جامو و کشمیر، نسبت به افزایش اقدامات ظالمانه نیروهای اشغالگر هند و تلاش های دولت هند برای تغییر تناسب جمعیت در سرزمین های اشغالی ابراز نگرانی کرد.

وی با اشاره به قانون جدید اصالت تابعیت دولت هند آن را نقض صریح قطعنامه های شورای امنیت، کنوانسیون چهارم ژنو و قوانین بین المللی عنوان نمود.

وی ابراز داشت: دولت هند به بهانه مقابله با شیوع ویروس کرونا، محدودیت های رفت و آمد در منطقه جامو و کشمیر را بیش از پیش تشدید نموده است و نیروهای ارتش هند با انجام عملیات های جعلی جستجو شهروندان کشمیر را مورد اذیت و آزار قرار می دهند و کشتارهای فراتر از قانون و دیگر اقدامات نیروهای هند افزایش یافته است.

وی در ادامه از امکان انجام «عملیات پرچم دروغین» توسط هند به منظور سرپوش نهادن بر اقدامات ضد انسانی و نژاد پرستانه خود علیه مسلمانان خبر داد.

وی همچنین دبیرکل سازمان همکاری اسلامی را از شرح گفتگوی صورت گرفته با دبیرکل سازمان ملل متحد آگاه ساخت، وی با تقدیر از حمایت های بی بدیل سازمان همکاری اسلامی از مواضع پاکستان در خصوص مسئله کشمیر خاطرنشان کرد: «ما از اقدام کمیسیون مستقل حقوق بشر دائمی (IPHRC) سازمان همکاری اسلامی در صدور بیانیه مبنی بر رد قانون جدید اصالت تابعیت هند استقبال می کنیم».

دکتر یوسف بن احمد العثیمین دبیر کل سازمان همکاری اسلامی نیز در جریان این گفتگوی تلفنی با ابراز همدردی در خصوص حادثه جانکاه سقوط هواپیمای خط پروازی پاکستان در نزدیکی فرودگاه کراچی، جان باختن شمار کثیری از مسافران و خدمه پروازی این هواپیما را به بازماندگان این حادثه و ملت و دولت پاکستان تسلیت و تعزیت گفت.

 

ارسال نظر

 
1