خبر فوری

 
 
گفتگوی تلفنی وزیر امور خارجه پاکستان با وزیر امور خارجه افغانستان
کد خبر :78006461

12:04 1399/12/30


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و افغانستان, پنجاب, شاه محمود قریشی, مکالمه تلفنی, وزیر امور خارجه افغانستان, وزیر امور خارجه پاکستان,

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان با محمد حنیف آتمر وزیر امور خارجه افغانستان بصورت تلفنی گفتگو کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان با محمد حنیف آتمر وزیر امور خارجه افغانستان بصورت تلفنی گفتگو کرد. وزیر امور خارجه پاکستان طی این مکالمه با تبریک نوروز، برای حکومت و مردم افغانستان خوبی و خوشی آرزو کرد.

دو طرف طی این مکالمه در مورد موضوعات مورد علاقه مشترک از جمله روابط دو جانبه و مذاکرات صلح افغانستان بحث و گفتگو کردند.

وزیر امور خارجه پاکستان گفت: پاکستان ایجاد ثبات و امنیت در افغانستان را لازمه ثبات و امنیت منطقه دانسته و حامی راه حل سیاسی صلح آمیز، جامع و پایدار در افغانستان بوده است و پاکستان به اقدامات خود برای ایجاد امنیت در منطقه ادامه خواهد داد.

وی همچنین گفت: مذاکرات بین الافغان یک فرصت تاریخی بوده و لازم است تمام گروه های سیاسی برای استفاده از این فرصت کم نظیر و رسیدن به یک راه حل سیاسی جامع تمام توان خود را بکار گیرند.

وزرای امور خارجه پاکستان و افغانستان همچنین بر تلاش مشترک دو کشور برای ایجاد ثبات و امنیت در افغانستان بر اساس توافق نامه APAPPS تاکید کردند. وزیر امور خارجه پاکستان همچنین بر لزوم تکمیل توافق نامه تجارت ترانزیتی در کمترین زمان تاکید کرد.

وزیر امور خارجه افغانستان نیز از همتای پاکستانی خود برای سفر به افغانستان دعوت کرد و از سفر خود در آینده نزدیک به پاکستان خبر داد.

در پایان دو طرف برای رایزنی در مورد صلح و ثبات منطقه از جمله روند صلح افغانستان توافق کردند.

ارسال نظر

 
1