خبر فوری

 
 
گفتگوی تلفنی وزیر امور خارجه پاکستان با همتای نپالی خود درباره اوضاع کشمیر
کد خبر :726250185

11:48 1398/06/01


برچسب ها : پاکستان و نپال, پرادیپ کمار گیاوالی, جامو و کشمیر, شاه محمود قریشی, وزیر امور خارجه پاکستان,

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در تماس با همتای نپالی خود با وی در خصوص اوضاع کشمیر به بحث و تبادل نظر پرداخت.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در تماس با همتای نپالی خود با وی در خصوص اوضاع کشمیر به بحث و تبادل نظر پرداخت.

بر اساس جزئیات منتشر شده، شاه محمود قریشی در گفتگوی تلفنی با پرادیپ گیاوالی با اشاره به اقدامات یکجانبه گرایانه هند در منطقه کشمیر ابراز داشت: دهلی نو با فعالیت های منافی قطعنامه های شورای امنیت و سازمان ملل متحد در صدد است تا ساختار جمعیتی منطقه کشمیر را تغییر و مسلمانان این منطقه را به اقلیت تبدیل نماید.

وی افزود: هند با زیر پا گذاشتن حقوق بشر، وضعیت این منطقه را بحرانی نموده است به صورتی یک سازمان بین المللی به نام دیده بان نسل کشی نسبت به وخامت اوضاع کشمیر و احتمال آغاز نسل کشی وسیع مسلمانان این منطقه هشدار داده است.

وزیر امور خارجه پاکستان از همتای نپالی خود درخواست نمود به عنوان رئیس سازمان سارک به ایفای نقش در این زمینه بپردازد و هند را وادار به متوقف نمودن اقدامات خود در منطقه کشمیر نماید.

وزیر امور خارجه نپال نیز در این گفتگو اظهار داشت: نپال وضعیت کشمیر را تحت نظر دارد و همچنان خواهان حل مسالمت آمیز تمامی موضوعات مورد اختلاف از طریق مذاکره و گفتگو است.

ارسال نظر

 
1