خبر فوری

 
 
گفتگوی تلفنی وزیر امور خارجه پاکستان با همتای عربستانی خود / کمک عربستان سعودی
کد خبر :829010037

14:58 1399/01/13


برچسب ها : پاکستان و عربستان سعودی, سفیر عربستان سعودی, وزیر امور خارجه پاکستان, وزیر امور خارجه عربستان سعودی, ویروس کرونا,

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان طی گفتگو با فیصل بن فرحان همتای عربستانی خود با اظهار تعزیت از جان باختن 10 تن از شهروندان سعودی در ابتلا به ویروس کرونا، درخواست بازسازی ساختار اقساط بدهی ها را کرده است.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان طی گفتگو با فیصل بن فرحان همتای عربستانی خود با اظهار تعزیت از جان باختن 10 تن از شهروندان سعودی در ابتلا به ویروس کرونا، درخواست بازسازی ساختار اقساط بدهی ها را کرده است. وی در ادامه ضمن عرض تبریک به همتای خود در جهت برگزاری اجلاس کشورهای جی20 گفت: کشورهای در حال توسعه با فشار اقتصادی شدیدی در وضعیت فعلی روبرو هستند، از عربستان سعودی درخواست تجدید نظر در زمینه بازپرداخت اقساط وام ها را کرده ایم که فیصل بن فرحان این پیشنهاد را خوب عنوان کرد.

محمود قریشی همچنین با محکومیت حملات اخیر صورت گرفته علیه عربستان سعودی، با همتای خود از جانب پاکستان ابراز همبستگی کرد.

گفتنی است شاه محمود قریشی در گفتگو با مطبوعات از گفتگوی خود با دبیر کل سازمان همکاری اسلامی خبر داد و افزود: ما باتوجه به وضعیت پیش آمده در راستای ویروس کرونا، موضوع مشکلات اقتصادی کشورهای در حال توسعه را ابراز داشته و در خصوص بازسازی ساختار اقساط بدهی ها نامه ای به کشورهای اروپایی ارسال کرده ایم و پاکستان با در دست داشتن این موضوع در حال انجام تلاش های دیپلماتیک است.

 

لازم به ذکر است عربستان سعودی برای مقابله با کرونا کمک خود شامل کیت های ایمنی، کیت های تشخیص، ماسک های جراحی و دیگر موارد را به پاکستان ارسال کرده است که این کمک توسط نواف بن سعید المالکی سفیر عربستان سعودی به نور الحق قاردی وزیر امور مذهبی پاکستان تحویل داده شد. براساس فهرست، تجهیزات کمکی عربستان سعودی شامل 1500 کیت ایمنی، 350 کیت تشخیص، 500 عدد جعبه ماسک جراحی، 500 سانتایزر، 550 جعبه دستکش جراحی و دیگر تجهیزات است.

سفیر عربستان سعودی در این بین دوستی میان دو کشور را بی نظیر و مثال زدنی عنوان کرد و ابراز داشت که عربستان سعودی در برهه حساس در کنار پاکستان ایستاده است. از طرفی نور الحق قادری وزیر امور مذهبی پاکستان نیز از کمک های عربستان سعودی برای مقابله با کرونا تشکر کرد.

گفتنی است قبل از این، کشور چین کمک های خود شامل صدها هزار کیت تشخیص، ماسک ان95 و دگیر تجهیزات را طی سه پرواز تحویل پاکستان داده است.

ارسال نظر

 
1