خبر فوری

 
 
گفتگوی تلفنی وزیر امور خارجه پاکستان با همتای انگلیسی خود و اظهار نگرانی از وضعیت اقتصادی
کد خبر :645050454

16:55 1399/01/27


برچسب ها : پاکستان و انگلیس, وزیر امور خارجه پاکستان, ویروس کرونا,

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان طی گفتگوی تلفنی با دومینک راب همتای انگلیسی خود، ضمن ابراز تبریک در خصوص بازگشت بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس از بیمارستان، همتای خود را از درخواست عمران خان نخست وزیر پاکستان از جامعه بین المللی آگاه ساخت.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان طی گفتگوی تلفنی با دومینک راب همتای انگلیسی خود، ضمن ابراز تبریک در خصوص بازگشت بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس از بیمارستان، همتای خود را از درخواست عمران خان نخست وزیر پاکستان از جامعه بین المللی آگاه ساخت.

خانم عایشه فاروقی سخنگوی دفتر وزارت امور خارجه پاکستان در بیانی ضمن ذکر گفتگوی تلفنی وزیر امور خارجه پاکستان با همتای انگلیسی خود، این تماس را ادامه مکالمه های قبلی شاه محمود قریشی در زمینه کرونا عنوان کرد و افزود: قریشی تلاش های همتای خود در خصوص مبارزه با کرونا در نبود جانسون را مورد ستایش قرار داد. وی طی این گفتگو، علاوه بر ابراز همبستگی از سوی پاکستان با انگلیس، تعاملات دیرینه میان دو کشور را یادآور شده و خطاب به دولت و ملت انگلیس در زمینه ضایعه شهروندان مبتلا به کرونا، تسلیت گفت.

شاه محمود قریشی طی تماس تلفنی علاوه بر گفتگو در مورد بازگرداندن شهروندان دو کشور، ابراز داشت که شرکت هواپیمایی پاکستان PIA تاکنون بیش از 7 هزار و 700 تن از شهروندان انگلیس را طی 23 پرواز بازگردانده است. وی با اشاره به نگرانی های بانک جهانی و صندوق بین المللی پول در خصوص اقتصاد، گفت: اگر از طریق اقدامات فوری و یکپارچه، به کشورهای در حال توسعه فرصت های مالی داده نشود، شرایط جدی سیاسی، اجتماعی و اقتصادی ایجاد می شوند. وی در زمینه ایفای نقش انگلیس در این راستا من جمله از مسیر جی 20 ابراز امیدواری کرد.

وزیر امور خارجه انگلیس با ابراز اطمینان، اظهار داشت که انگلیس این اقدام را درک و حمایت می کند.

ارسال نظر

 
1