خبر فوری

 
 
گفتگوی تلفنی وزیر امور خارجه پاکستان با همتای اندونزی خود
کد خبر :1246539893

21:56 1399/05/15


برچسب ها : پاکستان و اندونزی, جامو و کشمیر,

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان طی گفتگو با رتنو مارسودی وزیر امور خارجه اندونزی، به گفتگو در رابطه با نقض حقوق بشر در کشمیر و وضعیت کلی صلح منطقه پرداخت .


اسلام آّباد: به گزارش راز نیوز| شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان طی گفتگو با رتنو مارسودی وزیر امور خارجه اندونزی، به گفتگو در رابطه با نقض حقوق بشر در کشمیر و وضعیت کلی صلح منطقه پرداخت و ضمن اشاره به نامه کتبی اخیر نوشته برای دبیر کل سازمان ملل متحد،  گفت: با توجه به نقش حقوق بشر در کشمیر اشغالی و تلاش ها برای تغییر هویت جغرافیایی از جانب هند، باید این موضوع در شورای امنیت سازمان ملل متحد مورد بحث قرار گیرد. اقدامات هند نقض صریح قوانین بین المللی و شورای امنیت سازمان ملل است. همچنین نقض پیاپی آتش بس در خط کنترل مرزی از سوی هند، به خطر افتادن صلح و ثبات منطقه ای را به همراه دارد.

وی افزود: شورای امنیت سازمان ملل با در نظر گرفتن قطعنامه ها، باید اقدام واضحی برای حل مسالمت آمیز موضوع کشمیر انجام دهد. ما انتظار داریم شورای امنیت سازمان ملل نقش خود در تامین صلح و ثبات در منطقه را ایفا می کند. لازم به ذکر است ریاست ماه اوت شورای امنیت سازمان ملل، در دست کشور اندونزی است.

ارسال نظر

 
1