خبر فوری

 
 
گفتگوی تلفنی وزیر امور خارجه پاکستان با دبیر کل سازمان همکاری اسلامی
کد خبر :209698513

19:57 1398/06/04


برچسب ها : OIC, پاکستان, جده, سازمان همکاری اسلامی, هند, وزیر امور خارجه, کشمیر,

شاه محمود حسین قریشی وزیر امور خارجه پاکستان طی تماس تلفنی با دکتر یوسف بن احمد دبیر کل سازمان همکاری اسلامی OIC، درخصوص ادامه حکومت نظامی و نقض جدی قوانین حقوق بشری در کشمیر به گفتگو پرداخت.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز، شاه محمود حسین قریشی وزیر امور خارجه پاکستان طی تماس تلفنی با دکتر یوسف بن احمد دبیر کل سازمان همکاری اسلامی OIC، درخصوص ادامه حکومت نظامی و نقض جدی قوانین حقوق بشری در کشمیر به گفتگو پرداخت. وی طی این گفتگو با اشاره به جنایات هند علیه مسلمانان مظلوم کشمیر بیان داشت که مسلمانان کشمیر حتی مجاز به برگزاری و شرکت در نماز جمعه و اعمال عبادی نیستند.

هند با مسدود کردن تمامی مسیرهای ارتباطی، خواستار جلوگیری از منتشر شدن حقایق موجود در کشمیر است. هند هیئت اپوزیسیون به رهبری راهول گاندی را مجبور به بازگشت از فرودگاه کرده و اجازه نداد که این هیئت برای بررسی به کشمیر برود. نگاه امید مسلمانان کشمیر در چنین وضعیتی به سوی OIC است، از سازمان انتظار داریم تا نقش موثری در وضعیت فعلی کشمیر اشغالی داشته باشد.

دبیر کل سازمان همکاری اسلامی در این میان با ابراز نگرانی خود در مورد وضعیت فعلی کشمیر، با اظهار این مورد که قبل از این نیز سازمان نشست اضطراری برای بررسی وضعیت کشمیر تشکیل داده است، گفت: ما همچنان مراقب این وضعیت بوده و به طور کامل در حال نظارت برآن هستیم.

ارسال نظر

 
1