خبر فوری

 
 
گفتگوی تلفنی وزیر امور خارجه پاکستان با دبیرکل سازمان ملل متحد درباره اوضاع کشمیر
کد خبر :1078769251

09:38 1398/06/03


برچسب ها : آنتونیو گوترش, جامو و کشمیر, دبیرکل سازمان ملل متحد, سازمان مل متحد, شاه محمود قریشی, هند,

وزیر امور خارجه پاکستان در ادامه رایزنی های بین المللی، با دبیرکل سازمان ملل متحد به گفتگوی تلفنی پرداخت.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز وزیر امور خارجه پاکستان در ادامه رایزنی های بین المللی، با دبیرکل سازمان ملل متحد به گفتگوی تلفنی پرداخت.

بر اساس جزئیات منتشر شده، شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان با تماس با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد در خصوص اوضاع کشمیر و اقدامات هند در این منطقه به بحث و تبادل نظر پرداخت.

وزیر امور خارجه پاکستان در این گفتگو اظهار داشت: هند از 20 روز گذشته با اعمال قانون منع رفت و آمد در منطقه کشمیر و مسدود نمودن دسترسی شهروندان این منطقه به وسایل ارتباطی اینترنت و شبکه های تلفن همراه، صریحا قوانین بین المللی و قطعنامه های سازمان ملل را زیرپا گذاشته است، سازمان های بین المللی از جمله سازمان ملل متحد باید برای حفظ جان مسلمانان کشمیر پیش قدم شوند.

وی افزود: دولت هند حتی هیئت راهول گاندی سیاستمدار هندی را از فرودگاه سری نگر کشمیر بازگرداندند و به وی اجازه بازدید از وضعیت کشمیر را ندادند، رسانه های بین المللی و سازمان های مدافع حقوق بشر در گزارش های خود، وضعیت منطقه کشمیر را بسیار نگران کننده توصیف نموده اند و بر این اساس سازمان ملل متحد و جامعه جهانی باید برای نجات مردم کشمیر تلاش نمایند.

شاه محمود قریشی خاطرنشان کرد: اقدامات صورت گرفته توسط هند در منطقه کشمیر از سوی دولت پاکستان، مردم کشمیر و بسیاری از رهبران اپوزیسیون هند رد گردیده است.

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد نیز در این گفتگو با بیان اینکه وضعیت بحرانی کشمیر را به خوبی تحت نظر دارد اظهار داشت: سازمان ملل متحد به وظایف خود در این زمینه عمل خواهد نمود و با نخست وزیر هند نیز در این باره به گفتگو خواهد پرداخت.

ارسال نظر

 
1