خبر فوری

 
گفتگوی تلفنی وزیر امورخارجه پاکستان با همتای عربستانی خود
کد خبر :1385318607

17:52 1399/04/02


برچسب ها : پاکستان و عربستان سعودی, وزیر امور خارجه پاکستان,

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان طی تماس تلفنی با شاهزاده فیصل بن فرحان آل سعود وزیر امور خارجه عربستان سعودی در زمینه کرونا، وضعیت پیش آمده در پی شیوع کرونا، مسائل دوجانبه و امور مرتبط با کشمیر به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان طی تماس تلفنی با شاهزاده فیصل بن فرحان آل سعود وزیر امور خارجه عربستان سعودی در زمینه کرونا، وضعیت پیش آمده در پی شیوع کرونا، مسائل دوجانبه و امور مرتبط با کشمیر به گفتگو و تبادل نظر پرداخت. وزیر امور خارجه پاکستان طی این گفتگو تلفنی، روابط دوجانبه را بر پایه های تاریخ، دین و فرهنگ استوار دانست و همکاری های استراتژیکی میان دو کشور را خوشایند قرار داد . وی علاوه بر ابراز تاسف از ضایعه شهروندان عربستانی در ابتلا به کرونا و ابراز همدردی، گفت: اقدامات صورت گرفته به موقع از سوی دولت عربستان برای جلوگیری از شیوع کرونا را مورد ستایش قرار می دهیم. پاکستان به منظور مبارزه با عوارض اقتصادی و اجتماعی ناشی از بیماری همه گیر کووید19 در حال انجام هرگونه اقدامی باتوجه به کمبود منابع است. شاه محمود قریشی همچنین گزارشی از وضعیت بحرانی کرونا و جنایات ارتش هند علیه مردم کشمیر را ارائه کرده و از جامعه بین المللی خواستار ایفای نقش مثبت خود در این زمینه شد. وی همچنین از پیام تسلیت پادشاه و و لیعهد عربستان سعودی برای افراد جان باخته درپی حادثه سقوط هواپیما در کراچی از دولت عربستان تشکر کرد.

وزیر امور خارجه عربستان نیز ضمن ابراز همدردی با دولت و ملت پاکستان، اقدامات این کشور در زمینه مبارزه با کووید 19 را مورد قدردانی قرار داد.

گفتنی است دو طرف در زمینه ادامه رایزنی های متقابل برای ارتقاء روابط دوجانبه و ثبات منطقه توافق کردند.

ارسال نظر

 
1