خبر فوری

 
 
گفتگوی تلفنی وزرای امور خارجه پاکستان و انگلیس در رابطه با افغانستان
کد خبر :1907639803

13:00 1400/05/25


برچسب ها : پاکستان و افغانستان, پاکستان و انگلیس, دومینیک راب, شاه محمود قریشی, وزیر امور خارجه انگلیس, وزیر امور خارجه پاکستان,

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان روز گذشته طی گفتگوی تلفنی با دومینیک راب همتای انگلیسی خود با تاکید بر این موضوع که هیچ کشوری به اندازه پاکستان خواهان بازگشت صلح وثبات به افغانستان نیست، افزود: به دلیل عدم انعطاف طرفین در افغانستان، وضعیت پیش رو به وجود آمده است.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان روز گذشته طی گفتگوی تلفنی با دومینیک راب همتای انگلیسی خود با تاکید بر این موضوع که هیچ کشوری به اندازه پاکستان خواهان بازگشت صلح وثبات به افغانستان نیست، افزود: به دلیل عدم انعطاف طرفین در افغانستان، وضعیت پیش رو به وجود آمده است.

وی گفت: نیروهای امنیتی در مقابل طالبان به عنوان یک دیوار شنی شناخته شدند که جامعه جهانی در این زمینه بهت زده است. درحال تسهیل خروج دیپلمات و اتباع کشورهای بین المللی از افغانستان هستیم و به طور مداوم درحال نظارت بر اوضاع هستیم.

قریشی در ادامه صحبت های خود با همتای انگلیسی اش، اظهار داشت: رهبران افغانستان باید از حمایت واضح بین الملل از صلح و اقدام مفاهمتی استفاده کنند، حفظ ارتباط جامعه جهانی با رهبران افغان امری غیر قابل انکار است، هیچ راهی جز راه حل مسالمت آمیز برای حرکت به سمت جلو وجود ندارد، ما برای اتخاذ راه حل صلح و مفاهمت بر تمامی جناح ها تاکید می کنیم.

وی با اشاره به این نکته که نمی خواهیم مجددا شاهد آغاز دور جدیدی از جنگ داخلی در افغانستان باشیم، زیرا این امر خطراتی برای کشورهای همسایه دربر دارد، گفت: هوشیار بودن از عوامل خرابکار داخلی و خارجی بسیار مهم است زیرا چنین عناصری می توانند از وضعیت به وجود آمده به نفع خود استفاده کنند.

ارسال نظر

 
1