خبر فوری

 
گفتگوی تلفنی وانگ یی وزیر امور خارجه چین با وزیر امور خارجه پاکستان
کد خبر :138460305

17:56 1399/11/04


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و چین, پنجاب, شاه محمود قریشی, معاون وزیر امور خارجه پاکستان, مکالمه تلفنی, وانگ یی, وزیر امور خارجه چین,

وانگ یی وزیر امور خارجه چین با وزیر امور خارجه پاکستان به صورت تلفنی گفتگو کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | وانگ یی وزیر امور خارجه چین با وزیر امور خارجه پاکستان به صورت تلفنی گفتگو کرد.

وزیر امور خارجه چین گفت: دنیا در قرن اخیر در تغییرات غیر قابل مشاهده و شیوع وبای جهانی گرفتار شد. اما هر تغییری که در وضعیت جهان بوجود بیاید، باز هم روابط پاکستان و چین ادامه خواهد یافت. در سال جاری روابط بین پاکستان و چین 70 ساله شد. برای برنامه ریزی یک جشن به این مناسبت دو کشور باید همکاری کنند تا مشارکت استراتژیک بین پاکستان و چین به صورت نامحدود ادامه یابد.

وی افزود: شی جین پینگ رئیس جمهور چین بارها گفته است که اگر واکسن چینی کرونا که در مراحل ابتدایی خود قرار دارد آماده تزریق به انسان شود می تواند قدمی به سمت پایان شیوع ویروس کرونا در جهان باشد. چین فقط وعده نداده است بلکه برای عمل کردن به آن ها اقدام کرده و همکاری با دیگر کشورها در زمینه واکسن را به شدت ارتقا داده است. همچنین به طور خاص به کشورهای درحال توسعه پیشنهاد کمک داده است. چین تصمیم دارد برای پاکستان واکسن کرونا فراهم کند.

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان نیز طی این گفتگو از جانب مردم و حکومت گفت: پاکستان به خاطر فراهم کردن واکسن کرونا و ارائه تسهیلات از حکومت چین سپاس گزار است.

ارسال نظر

 
1