خبر فوری

 
گفتگوی تلفنی نخست وزیر پاکستان و چین در خصوص مناسبات دوجانبه و تامین امینت شهروندان چینی در پاکستان
کد خبر :798049944

11:02 1401/02/27


برچسب ها : پاکستان و چین, پروژه سی پک, پکن, تماس تلفنی, گفتگوی تلفنی, محمد شهباز شریف, نخست وزیر پاکستان, نخست وزیر چین,

نخست وزیر پاکستان در گفتگوی تلفنی با همتای چینی خود نسبت به انجام اقدامات مناسب برای تامین امنیت شهروندان چینی در پاکستان قول مساعد همکاری داد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| نخست وزیر پاکستان در گفتگوی تلفنی با همتای چینی خود نسبت به انجام اقدامات مناسب برای تامین امنیت شهروندان چینی در پاکستان قول مساعد همکاری داد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان روز دوشنبه با لی کی کیانگ نخست وزیر جمهوری خلق چین به صورت تلفنی به گفتگو و رایزنی پرداخت.

دو طرف در این گفتگوی تلفنی در خصوص مناسبات دوجانبه میان اسلام آباد و پکن و دیگر موضوعات منطقه ای به بحث و تبادل نظر پرداختند.

نخست وزیر پاکستان در گفتگو با همتای چینی خود جان باختن تعدادی از شهروندان چینی در جریان حمله انتحاری کراچی که مورخ ششم اردیبهشت ماه جاری به وقوع پیوست را به ملت و دولت چین تسلیت گفت و مراتب همدردی خود با خانواده جان باختگان این حادثه را اعلام داشت.

وی ضمن محکوم نمودن شدید این حمله تروریستی بر عزم دولت خود برای شناسایی، بازداشت و مجازات تمامی عوامل مرتبط با این حادثه تاکید ورزید.

شهباز شریف تاکید داشت پاکستان حفظ و تامین امنیت تمامی شهروندان چینی مشغول به کار در سازمان های پاکستان و پروژه های اقتصادی را بسیار حائز اهمیت می داند، وی اطمینان دهی نمود پاکستان مصمم به انجام اقدامات فوری و جامع برای تامین امنیت شهروندان چینی است.

مقامات دو کشور پاکستان و چین در ادامه رایزنی ها به گفتگو در خصوص امور مورد علاقه مشترک پرداختند و توافق نمودند همکاری و مشارکت راهبردی میان دو کشور تحت هرگونه شرایطی تداوم داشته باشد و هیچگاه مورد آسیب قرار نگیرد.

نخست وزیر پاکستان در بخش دیگری از اظهاراتش در گفتگوی تلفنی با همتای چینی خود از حمایت های همه جانبه دولت چین از استقلال، خودمختاری و تمامیت ارضی پاکستان تقدیر نمود و بر عزم خود برای حمایت همه جانبه از دولت چین در تمامی امور مربوط به منافع اساسی تاکید نمود.

نخست وزیر بر عزم دولت خود برای تسریع در پروژه های در حال انجام و جدید تحت کریدور اقتصادی چین-پاکستان(CPEC) که کمک زیادی به رشد و توسعه اجتماعی و اقتصادی پاکستان کرده است تاکید کرد.

شهباز شریف در ادامه بر لزوم توسعه همکاری میان تمامی نهادهای مرتبط دو کشور جهت فعال سازی هرچه فوری مناطق ویژه اقتصادی تاکید نمود و با اشاره به مشارکت پاکستان و چین، خواستار استفاده از تجارت دولت و مقامات چین در زمینه ایجاد مناطق ویژه اقتصادی شد.

نخست وزیر همچنین عزم خود را برای همکاری با قدرت و اشتیاق تازه با دولت چین برای پروژه های دارای اهمیت استراتژیک برای هر دو کشور از جمله پروژه ریلی ML1 ابراز داشت.

 

 

ارسال نظر

 
1