خبر فوری

 
 
گفتگوی تلفنی نخست وزیر پاکستان و ولیعهد عربستان سعودی در خصوص مناسبات دوجانبه و تحولات افغانستان
کد خبر :1413987880

12:00 1400/06/15


برچسب ها : تماس تلفنی, روند صلح افغانستان, عمران خان, گفتگوی تلفنی, محمد بن سلمان, معاون نخست وزیر عربستان سعودی, نخست وزیر پاکستان, وزیر دفاع عربستان سعودی, ولیعهد عربستان سعودی,

عمران خان نخست وزیر پاکستان و محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی روز گذشته به صورت تلفنی در خصوص مناسبات دوجانبه اسلام آباد و ریاض و تحولات افغانستان به بحث و تبادل نظر پرداختند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| عمران خان نخست وزیر پاکستان و محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی روز گذشته به صورت تلفنی در خصوص مناسبات دوجانبه اسلام آباد و ریاض و تحولات افغانستان به بحث و تبادل نظر پرداختند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، محمد بن سلمان ولیعهد، معاون نخست وزیر و وزیر دفاع عربستان سعودی روز گذشته با عمران خان نخست وزیر پاکستان به صورت تلفنی به گفتگو پرداخت.

دو طرف در این گفتگوی تلفنی علاوه بر رایزنی در خصوص مناسبات دوجانبه دوستانه میان اسلام آباد و ریاض در زمینه های مختلف به بررسی اوضاع سیاسی امنیتی افغانستان پرداختند.

عمران خان نخست وزیر پاکستان با اشاره به سطح روابط دوستانه و تاریخی میان پاکستان و عربستان سعودی بر عزم اسلام آباد برای تقویت بیش از پیش روابط با ریاض تاکید نمود و حمایت همه جانبه پاکستان از استقلال و تمامیت ارضی عربستان سعودی را اعلام داشت.

وی از دو اقدام تاریخی ولیعهد عربستان سعودی برای مقابله تاثیرات منفی تغییرات اقلیمی و تخریب محیط زیست و همچنین دعوت از وی برای شرکت در مراسم ماه آتی افتتاحیه طرح خاورمیانه سبز تقدیر و تشکر نمود.

عمران خان در ادامه با اشاره به تحولات افغانستان ابراز داشت: جامعه جهانی وظیفه دارد در کنار مردم افغانستان حضور داشته باشد و در زمینه اقتصادی و مالی از آنان حمایت و پشتیبانی کند. افغانستان نیازمند اقدامات فوری برای تامین نیازهای انسانی و تضمین ثبات اقتصادی است.

مقامات دو کشور بر اهمیت حل جامع و سیاسی مسئله افغانستان و همچنین نقش جامعه جهانی برای افزایش اقدامات و گسترش فعالیت های خود در افغانستان برای مقابله با هرگونه فاجعه انسانی و بحران مهاجران تاکید ورزیدند.

ارسال نظر

 
1