خبر فوری

 
 
گفتگوی تلفنی نخست وزیر پاکستان و صدر اعظم اتریش در خصوص تعاملات دوجانبه
کد خبر :644070187

10:37 1400/11/29


برچسب ها : افغانستان, پاکستان و اتریش, صدراعظم اتریش, عمران خان, گفتگوی تلفنی, نخست وزیر پاکستان,

نخست وزیر پاکستان و صدراعظم اتریش در گفتگوی تلفنی با یکدیگر در خصوص مناسبات دوجانبه، تحولات افغانستان و اوضاع کلی منطقه به بحث و رایزنی پرداختند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| نخست وزیر پاکستان و صدراعظم اتریش در گفتگوی تلفنی با یکدیگر در خصوص مناسبات دوجانبه، تحولات افغانستان و اوضاع کلی منطقه به بحث و رایزنی پرداختند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، عمران خان نخست وزیر پاکستان روز پنجشنبه با کارل نهامر صدراعظم اتریش به صورت تلفنی گفتگو نمود، دو طرف در این گفتگوی تلفنی در خصوص مناسبات مختلف دوجانبه میان پاکستان و اتریش و افزایش سطح همکاری ها در زمینه های گوناگون رایزنی کردند.

عمران خان نخست وزیر پاکستان در این گفتگو با اشاره به اهمیت روابط اقتصادی میان پاکستان و اتریش از سطح همکاری های موجود میان دو کشور و سرمایه گذاری اتریش تمجید نمود و بر لزوم توسعه همکاری های دوجانبه میان دو کشور در بخش های مختلفی همچون آموزش عالی، انرژی تجدیدپذیر، فناوری اطلاعات و گردشگری تاکید ورزید.

وی با ابراز علاقه نسبت به افزایش همکاری ها بین دو کشور در زمینه آموزش عالی افزود: موسسه علوم و فناوری کاربردی فاچوچوسول پاکستان و اتریش در شهر هری پور نمونه ای از سطح همکاری و مشارکت میان دو کشور است.

مقامات دو کشور در ادامه گفتگوی تلفنی با یکدیگر به بررسی ابعاد مختلف اوضاع کنونی افغانستان پرداختند، نخست وزیر پاکستان طی اظهاراتی در این باره بر ضرورت انجام اقدامات فوری و موثر از سوی جامعه جهانی برای مقابله با فاجعه انسانی و متوقف نمودن وخامت اوضاع اقتصادی در افغانستان تاکید ورزید و به تشریح اهمیت تعامل میان دو کشور در جهت برپایی صلح و ثبات در افغانستان پرداخت.

صدراعظم اتریش نیز در این گفتگوی تلفنی از نخست وزیر پاکستان برای همکاری اسلام آباد در زمینه خروج شهروندان اتریش و دیگر کشورها از افغانستان و مقابله موثر با شرایط به وجود آمده در این کشور تقدیر و تشکر نمود.

وی همچنین بر عزم دولت خود برای افزایش سطح تعاملات اقتصادی میان دو کشور تاکید کرد.

ارسال نظر

 
1