خبر فوری

 
 
گفتگوی تلفنی نخست وزیر پاکستان با مقامات ارشد کشورهای اردن و فرانسه
کد خبر :1135036268

10:39 1398/06/07


برچسب ها : آمانوئل مکرون, پادشاه اردن, پاکستان و اردن, پاکستان و فرانسه, جامو و کشمیر, رئیس جمهور فرانسه, شاه عبدالله دوم, عمران خان,

عمران خان نخست وزیر پاکستان در تماس های تلفنی جداگانه با عبدالله دوم پادشاه اردن و آمانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه در خصوص اوضاع کشمیر به بحث و تبادل نظر پرداخت.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز عمران خان نخست وزیر پاکستان در تماس های تلفنی جداگانه با عبدالله دوم پادشاه اردن و آمانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه در خصوص اوضاع کشمیر به بحث و تبادل نظر پرداخت.

بر اساس جزئیات منتشر شده از سوی دفتر نخست وزیری پاکستان، عمران خان به منظور رایزنی در خصوص اوضاع کشمیر، با پادشاه اردن عبدالله دوم به گفتگوی تلفنی پرداخت و وی را از آخرین وضعیت منطقه کشمیر آگاه نمود.

عمران خان در این گفتگو اظهار داشت: هند با اقدامات غیرقانونی خود و استفاده از زور و قدرت در منطقه کشمیر نه تنها باعث ایجاد بحران انسانی در این منطقه خواهد شد بلکه امنیت و ثبات منطقه را نیز دچار خطر خواهد کرد.

وی افزود: هند با اقدامات فاشیست و یکجانبه گرایانه خود به دنبال تغییر ساختار جغرافیایی یک منطقه مورد اختلاف است و این نکته مخالفت صریح و آشکار با قوانین بین المللی و قطعنامه های سازمان ملل متحد می باشد، جامعه جهانی با پیگیری جنایت های هند در منطقه کشمیر برای دفاع از حقوق مردم مظلوم کشمیر تلاش نماید.

شاه عبدالله دوم پادشاه اردن نیز در این گفتگوی تلفنی با بیان اینکه اقدامات و فعالیت های منطقه کشمیر را به خوبی تحت نظر داریم، بر حل مسالمت آمیز موضوع کشمیر و کاهش تنش ها تاکید کرد.

شاه عبدالله افزود: در خصوص موضوع کشمیر با دیگر کشورها نیز به رایزنی خواهد پرداخت.

گفتگوی تلفنی عمران خان با آمانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه

نخست وزیر پاکستان همچنین در گفتگوی تلفنی با آمانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه با وی در خصوص اوضاع کشمیر و اقدامات هند در این منطقه به گفتگو پرداخت.

عمران خان در گفتگو با رئیس جمهور فرانسه وی را از جدیدترین وضعیت کشمیر و تلاش هند برای تغییر ساختار جغرافیایی این منطقه آگاه نمود.

وی اظهار داشت: هند با اعمال حکومت نظامی در منطقه کشمیر، باعث مختل شدن زندگی مردم این منطقه شده است، اینگونه اقدامات از سوی دولت هند در منطقه کشمیر، نقض آشکار قوانین بین المللی و قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد است.

نخست وزیر پاکستان خاطرنشان کرد: وضعیت حقوق بشر در منطقه کشمیر در حالت بحرانی قرار دارد و امنیت عمومی مردم نیز دچار خطر می باشد.

آمانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه نیز در این گفتگوی تلفنی بر حل مسالمت آمیز تمامی موضوعات مورد اختلاف تاکید کرد.

ارسال نظر

 
1