خبر فوری

 
 
گفتگوی تلفنی نخست وزیر پاکستان با معاون نخست وزیر دولت موقت افغانستان
کد خبر :9651918

09:45 1401/04/03


برچسب ها : پاکستان و افغانستان, دولت افغانستان, دولت طالبان افغانستان, دولت موقت, گفتگوی تلفنی, محمد حسن آخوند, محمد شهباز شریف, نخست وزیر پاکستان,

نخست وزیر پاکستان در گفتگوی تلفنی با معاون نخست وزیر دولت موقت افغانستان مراتب همبستگی خود با دولت و ملت افغانستان در پی سانحه زمین لرزه در خوست را اعلام داشت.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| نخست وزیر پاکستان در گفتگوی تلفنی با معاون نخست وزیر دولت موقت افغانستان مراتب همبستگی خود با دولت و ملت افغانستان در پی سانحه زمین لرزه در خوست را اعلام داشت.

بر اساس بیانیه دفتر نخست وزیری پاکستان، محمد شهباز شریف روز گذشته در گفتگوی تلفنی با ملا محمد حسن آخوند معاون نخست وزیر دولت موقت افغانستان جان باختن شمار زیادی از شهروندان افغان طی سانحه زمین لرزه اخیر را به وی تسلیت گفت و برای مجروحان این حادثه دلخراش آرزوی بهبودی فوری نمود.

نخست وزیر پاکستان در این گفتگوی تلفنی تاکید داشت پاکستان در این لحظات دشوار در کنار برادران افغان خود حضور دارد، وی همچنین معاون نخست وزیر دولت موقت افغانستان را از جزئیات کمک‌های بشردوستانه ارسالی برای مردم زلزله زده آگاه ساخت.

وی تصریح کرد: به منظور انتقال مجروحان افغان به بیمارستان‌های پاکستان گذرگاه‌های مرزی غلام خان و انگور به صورت کامل باز گذاشته شده‌اند.

نخست وزیر پاکستان همچنین قول مساعد ارسال محموله دوم کمک‌های بشردوستانه برای مردم زلزله زده افغان را داد و بر اهمیت روابط نزدیک و برادرانه میان مردم دو کشور و عزم دولت اسلام آباد برای کمک به مردم افغان در شرایط بحرانی تاکید ورزید.

شهباز شریف در بخش دیگری از اظهارات خود در این گفتگوی تلفنی به تشریح اقدامات صورت گرفته از سوی دولت پاکستان برای تسهیل رفت و آمد و ایجاد نظام کارآمد مرزی جهت توسعه تجارت پرداخت و گفت: اسلام آباد با هدف ایجاد امنیت، ثبات و توسعه اقتصادی به دنبال تقویت روابط دوجانبه خود با افغانستان است.

 

 

ارسال نظر

 
1