خبر فوری

 
گفتگوی تلفنی نخست وزیر پاکستان با رئیس جمهور آمریکا
کد خبر :209798545

12:51 1398/09/03


برچسب ها : پاکستان و آمریکا, دونالد ترامپ, رئیس جمهور آمریکا, عمران خان, نخست وزیر پاکستان,

عمران خان نخست وزیر پاکستان روز پنجشنبه 30 آبان ماه، با تماس با دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا با وی در خصوص مناسبات دوجانبه و موضوعات منطقه به بحث و تبادل نظر پرداخت.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| عمران خان نخست وزیر پاکستان روز پنجشنبه 30 آبان ماه، با تماس با دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا با وی در خصوص مناسبات دوجانبه و موضوعات منطقه به بحث و تبادل نظر پرداخت.

بر اساس جزئیات منتشر شده از سوی دفتر نخست وزیری پاکستان، عمران خان نخست وزیر پاکستان در گفتگوی تلفنی با رئیس جمهور آمریکا اظهار داشت: آزادی زندانیان آمریکایی از سوی طالبان گامی مثبت جهت پیشبرد روند صلح است و دولت پاکستان بابت سلامت این زندانیان بسیار خرسند است.

وی در ادامه با تاکید بر ادامه روند مذاکرات صلح افغانستان جهت ایجاد صلح و ثبات در این کشور از تصمیم پاکستان برای همکاری در این زمینه خبر داد، دو طرف در گفتگو با یکدیگر بر ادامه تلاش ها جهت نیل به هدف مشترک صلح تاکید ورزیدند.

رئیس جمهور آمریکا نیز در جریان این گفتگو از تلاش های دولت پاکستان جهت آزادی زندانیان آمریکایی از بند طالبان افغانستان تقدیر نمود.

همچنین طبق اعلام دفتر نخست وزیری پاکستان، عمران خان در این گفتگو رئیس جمهور آمریکا را از آخرین وضعیت منطقه کشمیر و حصر نزدیک به 8 میلیون مردم منطقه کشمیر از 100 روز گذشته آگاه ساخت.

نخست وزیر پاکستان با تقدیر از پیشنهاد میانجیگری رئیس جمهور آمریکا در خصوص موضوع کشمیر، بر ادامه تلاش های رئیس جمهور آمریکا جهت حل صلح آمیز مسئله کشمیر تاکید کرد.

ارسال نظر

 
1