خبر فوری

 
 
گفتگوی تلفنی نخست وزیران پاکستان و بریتانیا در خصوص مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه‌ای
کد خبر :2088614216

09:51 1401/03/10


برچسب ها : بوریس جانسون, پاکستان و بریتانیا, گفتگوی تلفنی, محمد شهباز شریف, نخست وزیر بریتانیا, نخست وزیر پاکستان,

محمد شهباز شریف و بوریس جانسون نخست وزیران پاکستان و انگلیس روز گذشته به صورت تلفنی با یکدیگر به رایزنی پرداختند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| محمد شهباز شریف و بوریس جانسون نخست وزیران پاکستان و انگلیس روز گذشته به صورت تلفنی با یکدیگر به رایزنی پرداختند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان روز دوشنبه با بوریس جانسون همتای بریتانیایی خود به صورت تلفنی به گفتگوی پرداخت.

دو طرف در این گفتگوی تلفنی پیرامون ابعاد مختلف روابط دوجانبه و گسترش سطح همکاری‌ها میان دو کشور در زمینه‌های مختلف بحث و رایزنی نمودند.

بوریس جانسون نخست وزیر بریتانیا در این گفتگوی تلفنی بر عهده گرفتن مقام نسخت وزیری پاکستان را به محمد شهباز شریف تبریک گفت و خواستار توسعه روابط دوجانبه با پاکستان شد.

مقامات دو کشور بر اهمیت برگزاری با شکوه مراسمات مربوط به هفتاد و پنج سالگی آغاز روابط دیپلماتیک میان پاکستان و بریتانیا تاکید ورزیدند.

شهباز شریف نخست وزیر پاکستان نیز اظهار داشت: پاکستان اهمیت ویژه‌ای برای روابط دیرینه و همه جانبه خود با بریتانیا قائل است.

وی با تاکید بر لزوم توجه به مشارکت در بخش‌های مختلف تجارت و سرمایه گذاری خواستار توسعه روابط در این زمینه‌ها شد.

نخست وزیر پاکستان با اشاره به روابط دیرینه میان پاکستان و بریتانیا از نقش 1.6 میلیون تن از شهروندان پاکستانی مقیم بریتانیا در توسعه روابط میان دو کشور تمجید نمود و بر لزوم توسعه همکاری‌ها در جهت استفاده همه جانبه و مفید از بخش مهاجرت قانونی تاکید ورزید.

وی ضمن تاکید بر اهمیت تقویت روابط راهبردی میان پاکستان و بریتانیا پیشنهاد داد یک نقشه راه 10 ساله با هدف گسترش همکاری میان دو کشور در بخش‌های مختلف تدوین و اجرا گردد.

شهباز شریف در ادامه گفتگوی تلفنی با همتای بریتانیایی خود از اقدامات این کشور برای ارتقای بخش‌های مختلف آموزشی، درمانی و اجتماعی پاکستان تمجید نمود.

وی با اشاره به تحولات افغانستان بر اهمیت تسریع در اقدامات و تلاش‌های جهانی برای ایجاد امنیت و ثبات و همچنین پیشگیری از هرگونه فاجعه انسانی در این کشور تاکید نمود و گفت: گفتگوی نتیجه بخش دیپلماتیک و سیاسی جامعه جهانی با دولت موقت افغانستان امری ضروری برای ایجاد ثبات پایدار در افغانستان است.

نخست وزیر پاکستان همچنین بر اهمیت آزاد سازی دارایی‌های بلوکه شده افغانستان برای کمک به بهبود اوضاع اسف‌بار اقتصاد این کشور تاکید ورزید.

بوریس جانسون نخست وزیر بریتانیا نیز در گفتگو با همتای پاکستانی خود به نمایندگی از دولت خود از نقش پاکستان در پیشبرد روند صلح در افغانستان و پس از آن همکاری در زمینه خروج شهروندان خارجی از افغانستان تمجید نمود.

نخست وزیر پاکستان در بخش دیگری از این مکالمه تلفنی به تشریح اوضاع امنیتی و سیاسی منطقه جامو و کشمیر تحت کنترل هند و اقدامات ارتش و دولت هند در این منطقه پرداخت و خواستار حل صلح آمیز مسئله کشمیر شد.

وی همچنین بر عزم اسلام آباد در جهت ارتقای صلح و ثبات در منطقه و لزوم ایجاد توازن استراتژیک در منطقه آسیای جنوبی تاکید ورزید.

ارسال نظر

 
1