خبر فوری

 
 
گفتگوی تلفنی نخست وزیران هلند و پاکستان در خصوص آخرین وضعیت افغانستان
کد خبر :124630457

15:59 1400/05/27


برچسب ها : افغانستان, پاکستان و هلند, تماس تلفنی, روابط دوجانبه, عمران خان, مارک روته, نخست وزیر پاکستان, نخست وزیر هلند, همکاری دوجانبه,

نخست وزیر هلند روز چهارشنبه با عمران خان نخست وزیر پاکستان طی تماس تلفنی به گفتگو پرداخت.


 

اسلام اباد: به گزارش راز نیوز | نخست وزیر هلند روز چهارشنبه با عمران خان نخست وزیر پاکستان طی تماس تلفنی به گفتگو پرداخت.

بر اساس بیانیه ای که روز چهارشنبه از سوی دفتر نخست وزیر پاکستان منتشر شد، مارک روته نخست وزیر هلند در روز چهارشنبه با عمران خان نخست وزیر پاکستان تماس گرفت و موضوع آخرین وضعیت افغانستان را مورد بحث و بررسی قرار داد.

عمران خان گفت: پاکستان از نزدیک شاهد پیشرفت افغانستان بوده و با شرکای منطقه ای و بین المللی در تماس است همچنین افغانستان صلح آمیز و با ثبات برای پاکستان و منطقه بسیار مهم است و علاوه بر حفاظت از حقوق همه افغان ها، امنیت آنها از اهمیت بالایی برخوردار است.

نخست وزیر پاکستان تاکید کرد: حل و فصل سیاسی بهترین راه حل برای پیشرفت در تمام زمینه ها است همچنین کمک به مردم و بازسازی افغانستان برای جامعه بین المللی امر بسیار مهمی است.

عمران خان گفت: پاکستان در حال کمک به تخلیه کارکنان دیپلماتیک و کارکنان سازمان های بین المللی و سایر افراد از افغانستان است در همین حال نخست وزیر هلند از عمران خان بخاطر حمایت و کمک پاکستان در عملیات تخلیه تشکر کرد.

در پایان گفتگوی تلفنی، هر دو طرف بر افزایش همکاری دوجانبه میان پاکستان و هلند در زمینه های مختلف تاکید کردند.

ارسال نظر

 
1