خبر فوری

 
 
گفتگوی تلفنی عمران خان نخست وزیر پاکستان با بوریس جانسون وزیر انگلستان
کد خبر :1066879777

16:38 1400/03/17


برچسب ها : بوریس جانسون, پروژه سی پیک, صلح افغانستان, عمران خان, گفتگوی تلفنی, ویروس کارونا,

عمران خان نخست وزیر پاکستان روز دوشنبه طی تماس تلفنی با بوریس جانسون وزیر انگلستان گفتگو کرد


 

اسلام آباد: به گزارش جان نیوز| عمران خان نخست وزیر پاکستان روز دوشنبه طی تماس تلفنی با بوریس جانسون وزیر انگلستان گفتگو کرد.

در این گفتگو طرفین درباره روابط دوجانبه میان دو کشور همچنین روند صلح در افغانستان و مسئله کرونا و تغییرات آب و هوایی در منطقه بحث کردند.

عمران خان نخست وزیر پاکستان برای ارسال پیام پر محتوایی ویدیویی بوریس جانسون وزیر انگلستان به مناسبت روز جهانی محیط زیست تشکر کرد.

عمران همچنین ابراز امیدواری کرد همکاری های قوی میان دو کشور در زمینه های تجارت و سرمایه گزاری و دیگر زمینه ها صورت گیرد، همچنین آن دو به اهمیت برقراری روابط سطح بالا میان دو کشور اشاره کردند.

 عمران خان تلاش های بوریس جانسون برای مقابله با ویروس کرونا را ستود همچنین وی شیوه پاکستان برای کنترل ویروس کرونا را به اطلاع بوریس جانسون رساند که در آن علاوه بر حفظ جان شهروندان حفظ شغل و اقتصاد نیز لحاظ شده است.

وی همچنین از بوریس جانسون خواست تا در تصمیم خود برای قرار دادن پاکستان در لیست قرمز ممنوعیت سفر به کشور های دیگر به دلیل ویروس کرونا تجدید نظر کند، همچنین وی در خصوص مسئله افغانستان گفت: پاکستان حامی صلح و سازش به رهبری افغانستان در خود افغانستان است.

عمران خان با تکرار موضع دیرینه خود گفت: در خصوص مسئله افغانستان هیچ راه حل نظامی نمی تواند کارساز باشد بلکه راه حل اساسی در خصوص این مسئله گفتگوی طرفین است، وی همچنین با اشاره به خروج نظامیان آمریکا از افغانستان همتای خود را از تلاش پاکستان برای برقراری صلع در افغانستان اگاه کرده و از پیشرفت های پاکستان در زمینه مبارزه با سرطان خون و مبارزه با تامین مالی تروریسم گفت، وی از اعضاء گروه ویژه اقدام مالی خواست تا دستاورد های پاکستان را لحاظ کنند، آنها توافق کردند روابط دو کشور پیش از پیش تقویت شود و برای صلح و ثبات در منطقه و جهان تلاش کنند .

ارسال نظر

 
1