خبر فوری

 
 
گفتگوی تلفنی عمران خان با مهاتیر محمد نخست وزیر مالزی
کد خبر :1786557773

10:01 1398/09/28


برچسب ها : پاکستان و مالزی, عمران خان, مهاتیر محمد, نخست وزیر پاکستان, نخست وزیر مالزی,

عمران خان نخست وزیر پاکستان در تماس تلفنی با مهاتیر محمد همتای مالزیایی خود وی را از لغو سفر خود به این کشور و عدم شرکت در نشست کوالالامپور آگاه ساخت.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| عمران خان نخست وزیر پاکستان در تماس تلفنی با مهاتیر محمد همتای مالزیایی خود وی را از لغو سفر خود به این کشور و عدم شرکت در نشست کوالالامپور آگاه ساخت.

طبق گفته سخنگوی دفتر نخست وزیری مالزی، عمران خان نخست وزیر پاکستان طی تماس با مهاتیر محمد از لغو سفرش به مالزی خبر داد.

مهاتیر محمد نخست وزیر مالزی نیز از تماس تلفنی عمران خان و آگاه سازی آن نسبت به عدم حضور در نشست کوالالامپور تقدیر کرد.

لازم به ذکر است در پی ناخرسندی مقامات عربستان سعودی نسبت به شرکت عمران خان در نشست کوالالامپور و تحمیل فشارهای سیاسی مقامات پاکستان از لغو سفر عمران خان به مالزی خبر دادند.

پیش از این قرار بود شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان به عنوان نماینده دولت پاکستان در نشست کوالالامپور حضور یابد، اما طبق اعلام منابع آگاه هیچ نماینده‌ای از سوی اسلام آباد در این نشست حضور نخواهد یافت.

گفته می‌شود مقامات عربستان سعودی و امارات متحده عربی نگران از دست دادن جایگاه سازمان همکاری اسلامی (OIC) در بین کشورهای مسلمان جهان هستند، سازمان همکاری اسلامی از نهادهای به اصطلاح اسلامی است که تحت نفوذ و مدیریت عربستان سعودی فعالیت می‌کند.

دفتر نخست وزیری مالزی در بیانیه‌ای مقایسه نشست کوالالامپور با سازمان همکاری اسلامی را بی‌اساس خواند و تمامی ادعاها مبنی بر تلاش دولت مالزی جهت مقابله با سازمان همکاری اسلامی را رد نمود.

ارسال نظر

 
1