خبر فوری

 
 
گفتگوی تلفنی شهباز شریف و طیب اردوغان در خصوص وضعیت سیل زدگان و روند امداد رسانی
کد خبر :1788035719

10:41 1401/06/21


برچسب ها : پاکستان و ترکیه, رئیس جمهور ترکیه, رجب طیب اردوغان, سیل زدگان, گفتگوی تلفنی, محمد شهباز شریف, نخست وزیر پاکستان,

محمد شهباز شریف و رجب طیب اردوغان روز گذشته در گفتگوی تلفنی در خصوص وضعیت مناطق سیل زده و روند امدادرسانی به مردم سیل زده در این مناطق رایزنی نمودند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| محمد شهباز شریف و رجب طیب اردوغان روز گذشته در گفتگوی تلفنی در خصوص وضعیت مناطق سیل زده و روند امدادرسانی به مردم سیل زده در این مناطق رایزنی نمودند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان روز یکشنبه با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه به صورت تلفنی به گفتگو پرداخت.

نخست وزیر پاکستان در این گفتگوی تلفنی از دولت و ملت ترکیه برای ارسال محموله های حامل کمک های بشر دوستانه به مردم سیل زده پاکستان تقدیر و آن را مظهر روابط عمیق و دوستانه دیرینه میان پاکستان و ترکیه عنوان نمود.

وی همچنین از اعزام هیئت عالی رتبه ترکیه ای شامل سلمان سویلز وزیر کشور، وزیر محیط زیست و مرات کورم رئیس مرکز مقابله با حوادث غیرمترقبه ترکیه(آفاد) به پاکستان برای اعلام همبستگی و همدردی با مردم سیل زده تقدیر و تشکر کرد.

محمد شهباز شریف ضمن تشریح خسارت های برآورد شده در سیل اخیر در پاکستان ابراز داشت: بنابر برآوردهای صورت گرفته اولیه میزان تولید ناخالص داخلی پاکستان بیش از دو درصد کاهش خواهد یافت.

وی افزود: سیل اخیر در پاکستان صدها هزار هکتار از مزارع آماده برداشت، صدها هزار باب منزل و دیگر زیرساخت های شهری را به نابودی کشاند، پس از بروز این وضعیت، کشور با چالش عدم امنیت غذایی مواجه است و همزمان اقدامات مربوط به امدادرسانی به سیل زدگان و احیای آنان نیز در حال اجراست.

نخست وزیر پاکستان در ادامه این گفتگوی تلفنی، رئیس جمهور ترکیه را از فعالیت های امدادرسانی در نقاط سیل زده آگاه ساخت و خواستار ارائه کمک های بیشتر از جانب ترکیه برای مقابله با کمبود مواد غذایی و بازسازی مناطق آسیب دیده شد.

ارسال نظر

 
1