خبر فوری

 
 
گفتگوی تلفنی شاه محمود قریشی با وزیر امور خارجه دولت جدید آمریکا
کد خبر :1130149382

10:00 1399/11/11


برچسب ها : آنتونی بلینکن, پاکستان و آمریکا, شاه محمود قریشی, وزیر امور خارجه آمریکا, وزیر امور خارجه پاکستان,

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان روز گذشته در تماس با آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه دولت جدید آمریکا در زمینه مناسبات دوجانبه و دیگر موضوعات مورد علاقه متقابل به بحث و تبادل نظر پرداخت.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان روز گذشته در تماس با آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه دولت جدید آمریکا در زمینه مناسبات دوجانبه و دیگر موضوعات مورد علاقه متقابل به بحث و تبادل نظر پرداخت.

بر اساس جزئیات منتشر شده، شاه محمود قریشی و آنتونی بلینکن وزرای امور خارجه پاکستان و آمریکا در این گفتگوی تلفنی به بررسی موضوعات مختلف منطقه ای و بین الملل پرداخته و بر ضرورت انجام اقدامات در جهت تقویت مناسبات و گسترش سطح همکاری های دوجانبه تاکید نمودند.

طبق گفته سخنگوی دفتر وزارت امور خارجه پاکستان شاه محمود قریشی در گفتگو با همتای آمریکایی خود بر عهده گرفتن منصب وزارت امور خارجه آمریکا را به وی تبریک گفت و افزود: پاکستان متعهد به ایجاد یک مشارکت جامع با ایالات متحده در مورد موضوعات مورد علاقه دو طرف است.

وی ابراز داشت: پاکستان بر اساس استراتژی عمران خان حامی توسعه روابط دوستانه با کشورهای همسایه و منطقه و آغاز مشارکت پایدار با تمامی کشورهاست.

وزیر امور خارجه پاکستان خاطرنشان کرد: اسلام آباد و واشنگتن با مواضع یکسان و مشابه خواستار حل سیاسی معضل صلح افغانستان از طریق مذاکرات هستند، هموار شدن مسیر صلح و مذاکرات سیاسی نیازمند کاهش تنش و درگیری ها در سطح افغانستان است.

وی با بیان اینکه پاکستان خواهان حضور در کنار آمریکا برای اقداماتش در زمینه توسعه صلح و ثبات است تصریح کرد: پاکستان بر اساس حس مسئولیت پذیری مشترک نقش میانجیگری در روند صلح افغانستان را ایفا کرد و در آینده نیز به آن پایبند خواهد بود.

قریشی با اشاره به قربانیان پاکستانی در عرصه مقابله با تروریسم و افراط گرایی همتای آمریکایی خود را از اقدامات صورت گرفته از سوی پاکستان برای ریشه کن نمودن تروریسم آگاه ساخت.

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا نیز در این گفتگوی تلفنی با اشاره به روابط دیرینه و چندین ساله دو کشور ابراز داشت: دو کشور از پتانسیل ویژه ای برای توسعه روابط و گسترش همکاری ها برخوردارند که نیازمند توجه دو کشور برای استفاده از فرصت های موجود می باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پیشرفت های صورت گرفته در پرونده قتل دنیل پرل روزنامه نگار آمریکایی در کراچی خواستار اجرای عدالت در قبال خانواده دنیل پرل شد.

وی با ابراز نگرانی نسبت به تبرئه متهمان پرونده قتل دنیل پرل بر قطعی سازی مجازات عاملان قتل روزنامه نگار آمریکایی تاکید نمود.

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان نیز در پاسخ اظهار داشت: پیروی از قانون برای برپایی عدالت به نفع دو کشور می باشد، وی همچنین همتای آمریکایی خود را از اقدامات صورت گرفته در این زمینه آگاه ساخت.

ارسال نظر

 
1