خبر فوری

 
 
گفتگوی تلفنی شاه محمود قریشی با وزرای خارجه آذربایجان و سریلانکا و معاون نخست وزیر نیوزیلند
کد خبر :194201038

15:12 1398/06/07


برچسب ها : آذربایجان, پاکستان, سریلانکا, نیوزیلند, هند, وزیر امور خارجه, کشمیر,

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان طی تماس های جداگانه به رایزنی درخصوص کشمیر با همتایان آذربایجان و سریلانکایی خود و معاون نخست وزیر نیوزیلند پرداخت.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز، شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان طی تماس های جداگانه به رایزنی درخصوص کشمیر با همتایان آذربایجان و سریلانکایی خود و معاون نخست وزیر نیوزیلند پرداخت.

وی در گفتگو با وینستن پیترز معاون صدر اعظم نیوزیلند، الماز ماماد وزیر امور خارجه آذربایجان و تلک ماراپانا وزیر امور خارجه سریلانکا با ارائه گزارشی از جنایات هند علیه مسلمانان مظلوم کشمیر، عنوان داشت: هند با استفاده از تاکتیک هایی درپی تغییر تناسب جمعیت در کشمیر اشغالی است. با گذشت 25 روز از حکومت نظامی در کشمیر توسط هند، مردم بیگناه این منطقه با کمبود شدید مواد غذایی و دارو مواجه هستند، وی همچنین با اشاره به قطع شدن ارتباطات در کشمیر آن را راهی برای جلوگیری از باخبر شدن جهان از واقعیت ها دانست و افزود: افزایش تعداد نظامیان در کشمیر اثبات این موضوع است که هند درپی کشتار و قتل عام مردم کشمیر است.

وزیر خارجه آذربایجان در این میان با ابراز تاسف و نگرانی عمیق نسبت به این موضوع، بر لزوم حل و فصل مسالمت آمیز اختلافات در مورد کشمیر تاکید کرد. وزیر خارجه سریلانکا نیز گفت: سریلانکا در مورد کشمیر اشغالی نقش مثبتی انجام خواهد کرد و ما مشتاقانه منتظر دیدار سریع شاه محمود قریشی از سریلانکا هستیم.

ارسال نظر

 
1