خبر فوری

 
 
گفتگوی تلفنی شاه محمود قریشی با همتای ایرانی خود
کد خبر :306624222

15:48 1399/01/03


برچسب ها : پاکستان و ایران, تحریم, جواد ظریف, شاه محمود قریشی, وزیر امور خارجه پاکستان,

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان طی تماس تلفنی و گفتگو در خصوص بیماری کرونا با جواد ظریف همتای ایرانی خود، در رابطه با جان باختن شهروندان ایرانی در این زمینه ابراز تاسف و اندوه کرده و همتای ایرانی خود را از اقدامات صورت گرفته توسط دولت پاکستان به منظور خاتمه تحریم ها علیه ایران مطلع ساخت.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان طی تماس تلفنی و گفتگو در خصوص بیماری کرونا با جواد ظریف همتای ایرانی خود، در رابطه با جان باختن شهروندان ایرانی در این زمینه ابراز تاسف و اندوه کرد و گفت: شجاعتی که دولت وملت ایران در زمینه بیماری همه گیر جهانی نشان دادند، قطعا قابل ستایش است.

وی در ادامه ضمن ابراز اقدامات صورت گرفته از سوی دولت پاکستان در زمینه خاتمه تحریم ها در برهه حساس فعلی علیه ایران، گفت: در تماس تلفنی با وزیر امور خارجه آلمان، وی متعهد شد تا این مسئله را در نشست وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا مطرح کند. من در زمینه فراهم کردن وام مالی با تسهیلات ویژه برای کشورهای در حال توسعه با توجه به شیوع ویروس کرونا نیز درخواست نمودم تا این کشورها قادر به استفاده از تمامی امکانات خود برای مبارزه با این ویروس شوند. طی گفتگو با وزرای امور خارجه سارک نیز خواستار برطرف کردن تحریم های اعمال شده علیه ایران، خواهم شد. ما همچنین از سفرای کشورهای پی5 نیز درخواست کرده ایم تا به کشورهای خود پیام دهند که تحریم های اقتصادی اعمال شده علیه ایران باید تحت کمکهای بشر دوستانه برداشته شود. برای زائران درحال بازگشت از ایران نیز مراکز قرنطینه ای در استان های سکر و ملتان ایجاد کرده ایم.

جواد ظریف در پایان با قدردانی و عرض تشکر از اقدامات و تلاش های پاکستان من جمله عمران خان نخست وزیر و شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در زمینه خاتمه تحریم های اعمال شده علیه ایران، اظهار داشت: تلاش های پاکستان به عنوان کشور برادر در برهه دشوار فعلی بی نظیر هستند.

ارسال نظر

 
1