خبر فوری

 
 
گفتگوی تلفنی رجب طیب اردوغان با نخست وزیر و رئیس جمهور پاکستان
کد خبر :174765930

09:41 1399/05/12


برچسب ها : پاکستان و ترکیه, رئیس جمهور پاکستان, رئیس جمهور ترکیه, رجب طیب اردوغان, عمران خان, نخست وزیر پاکستان, ویروس کرونا, کووید-19,

رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه در تماس تلفنی با نخست وزیر و رئیس جمهور پاکستان با وی درباره مناسبات دوجانبه و گسترش همکاری ها به بحث و تبادل نظر پرداخت.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه در تماس تلفنی با نخست وزیر و رئیس جمهور پاکستان با وی درباره مناسبات دوجانبه و گسترش همکاری ها به بحث و تبادل نظر پرداخت.

بر اساس جزئیات منتشر شده، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در جریان تماس با عمران خان نخست وزیر پاکستان ضمن عرض تبریک به مناسبت عید سعید قربان برای ملت و دولت پاکستان، توفیقات روز افزون و سلامتی را از خداوند متعال مسئلت نمود.

عمران خان نخست وزیر پاکستان نیز در جریان این گفتگوی تلفنی با تبریک عید سعید قربان و همچنین تبریک بازگشایی مسجد تاریخی «آیا صوفیه» سلامتی و شادابی مردم و دولت ترکیه را از خدواند مسئلت کرد.

عمران خان در ادامه این گفتگوی تلفنی بر ضرورت تقویت مناسبات و گسترش همکاری های دوجانبه میان پاکستان و ترکیه تاکید ورزید.

طبق بیانیه صادر شده از سوی دفتر نخست وزیری پاکستان، عمران خان در ادامه تلاش ها و اقدامات دولت آنکارا در جهت مقابله با ویروس کووید-19 را مورد تمجید قرار داد و از کمک های ارائه شده دولت ترکیه به پاکستان در امر مقابله با این چالش جهانی تقدیر و تشکر نمود.

طبق این بیانیه نخست وزیر پاکستان رجب طیب اردوغان را از اقدامات دولت پاکستان در زمینه مقابله با کرونا ویروس در سطح کشور آگاه ساخت و ابراز داشت: ما با اعمال سیاست های ویژه علاوه بر تلاش برای حفظ جان شهروندان، در جهت حفظ ثبات اقتصادی نیز گامزن هستیم.

دو طرف علاوه بر این درباره همکاری های مشترک در امر تهیه و آماده سازی داروی ضد کرونا و تمامی امور مربوط به آن به بحث و رایزنی پرداختند.

رئیس جمهور ترکیه علاوه بر این با دکتر عارف علوی همتای پاکستانی خود نیز به صورت تلفنی به رایزنی پرداخت.

رجب طیب اردوغان و دکتر عارف علوی روسای جمهور ترکیه و پاکستان در جریان این گفتگوی تلفنی ضمن عرض تبریک به یکدیگر به مناسبت عید سعید قربان برای ملت و دولت یکدیگر سلامتی و موفقیت روز افزون را از پرودگار خواستار شدند.

دکتر عارف علوی رئیس جمهوری پاکستان در این گفتگوی تلفنی با بیان اینکه عید امسال در شرایط بسیار دشوار و حساسی برگزار گردید ابراز داشت: شیوع ویروس کرونا به یک چالش بزرگ برای کشورهای دنیا تبدیل گشته است و این ویروس اقتصاد را به صورت بسیار فاجعه آوری تحت تاثیر قرار داده است، وی با تمجید از همکاری های دولت ترکیه در زمینه مقابله با کرونا گفت: گاهش موارد مبتلا به کرونا در پاکستان و ترکیه بسیار خوشایند است.

وی در ادامه این گفتگو رئیس جمهور ترکیه را آخرین وضعیت منطقه جامو و کشمیر تحت کنترل دولت هند آگاه ساخت و افزود: مسلمانان هند در محیطی مملو از ترس و تبعیض نژادی و مذهبی زندگی می کنند.

عارف علوی از همتای ترکیه ای خود به علت موضع گیری صریح در خصوص مسئله اشغال کشمیر در صحن مجمع عمومی سازمان ملل تقدیر نمود و گفت که وی امیدوار است که ترکیه در آستانه گذشت یک سال از اقدامات غیرقانونی هند در کشمیر اشغالی فریاد اعتراض خود را بلند نماید، در این برهه دشوار دولت های اشغالگر رژیم صهیونیستی و هند جنایات خود در فلسطین و کشمیر را متوقف نکرده اند.

رجب طیب اردوغان در ادامه این گفتگو از دکتر عارف علوی جهت سفر به ترکیه پس از پایان ویروس کرونا دعوت به عمل آورد.

ارسال نظر

 
1