خبر فوری

 
 
گفتگوی تلفنی دکتر عارف علوی با رئیس جمهور ترکمنستان
کد خبر :783041269

11:36 1399/06/29


برچسب ها : پاکستان و ترکمنستان, ترکمنستان, دکتر عارف علوی, رئیس جمهور پاکستان, رئیس جمهور ترکمنستان, قربان علی محمد اف,

دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان در تماس تلفنی با قربان علی محمد اف همتای ترکمنستانی خود بر ضرورت تکمیل هرچه فوری پروژه خط لوله گاز تاپی تاکید نمود.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان در تماس تلفنی با قربان علی محمد اف همتای ترکمنستانی خود بر ضرورت تکمیل هرچه فوری پروژه خط لوله گاز تاپی تاکید نمود.

بر اساس جزئیات منتشر شده، دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان روز گذشته با رئیس جمهور ترکمنستان به صورت تلفنی به رایزنی پرداخت.

دو طرف در این دیدار درباره موضوعات مختلف دوجانبه و دیگر مسائل مناطق به بحث و تبادل نظر پرداختند، روسای جمهور پاکستان و ترکمنستان در این گفتگوی تلفنی با ابراز رضایت در خصوص سطح روابط موجود میان دو کشور بر ضرورت گسترش بیش از پیش همکاری های دو کشور در بخش های مختلف اقتصادی، تجاری و انرژی تاکید نمودند.

دو طرف در ادامه این گفتگو به بررسی پیشرفت های صورت گرفته در امر اجرای پروژه خط لوله انتقال گاز موسوم به تاپی پرداخته و بر ضرورت تسریع در تکمیل این پروژه تاکید نمودند و آن را زمینه ای در جهت توسعه روابط دو کشور توصیف نمودند.

مقامات پاکستان و ترکمنستان در بخش دیگری از رایزنی های خود اجرای کامل پروژه کریدور اقتصادی پاکستان_ چین را برای توسعه اقتصادی منطقه و اتصال به افغانستان و کشورهای آسیای میانه و ایجاد زیرساخت های ریلی بسیار مفید و مثبت ارزیابی نمودند.

دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان در این دیدار با اشاره به اهمیت بندر گوادر بلوچستان پیشنهاد امضای یادداشت تفاهم مربوط به آغاز همکاری میان بندرهای گوادر و ترکمان باشی را ارائه داد.

وی در ادامه رئیس جمهور ترکمنستان را از آخرین وضعیت شیوع کرونا و اقدامات ویژه پاکستان جهت مقابله با شیوع این ویروس همچون اعمال محدودیت های هوشمند رفت و آمدی آگاه ساخت و تلاش های دولت ترکمنستان نیز در زمینه مقابله با شیوع این ویروس را مورد تمجید قرار داد.

وی همچنین همتای ترکمنستانی خود را از اقدامات ضد انسانی دولت هند علیه مردم مظلوم منطقه کشمیر آگاه ساخت و خواستار اقدام ویژه جامعه جهانی برای متوقف نمودن جنایت های هند در منطقه کشمیر گردید.

قربان علی محمد اف رئیس جمهور ترکمنستان نیز در این دیدار پیشنهاد داد به منظور ارتقاء سطح همکاری های دو کشور در بخش های تجارت دوجانبه، ارتباطات، کشاورزی، صنعت، حمل و نقل و علوم و فناوری، کارگروه های مشترک دو کشور در نشست مجازی به رایزنی بپردازند.

رئیس جمهور ترکیه همچنین از دکتر عارف علوی جهت شرکت در نشست بین المللی عشق آباد در سال 2021 میلادی دعوت به عمل آورد.

ارسال نظر

 
1