خبر فوری

 
گفتگوی تلفنی بلاول بوتو زرداری با نماینده عالی اتحادیه اروپا در سیاست خارجی و امور امنیتی پیرامون بررسی نگرانی های مشترک
کد خبر :1468810954

14:29 1402/05/03


برچسب ها : بلاول بوتو زرداری, پاکستان و اتحادیه اروپا, تماس تلفنی, گفتگوی تلفنی, مکالمه تلفنی, وزیر امور خارجه پاکستان,

بلاول بوتو زرداری وزیر امور خارجه پاکستان طی برقراری تماس تلفنی با جوزپ بورل نماینده عالی اتحادیه اروپا در سیاست خارجی و امور امنیتی، نگرانی های مشترک را مورد بحث و بررسی قرار داد.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | بلاول بوتو زرداری وزیر امور خارجه پاکستان طی برقراری تماس تلفنی با جوزپ بورل نماینده عالی اتحادیه اروپا در سیاست خارجی و امور امنیتی، نگرانی های مشترک را مورد بحث و بررسی قرار داد.

وی در این مکالمه تلفنی به نگرانی های پاکستان در زمینه ابتکار غلات دریای سیاه اشاره کرد و گفت: تورم مواد غذایی و چالش های امنیت غذایی ناشی از آن بر کشورهای در حال توسعه به ویژه پاکستان که در حال دست و پنجه نرم کردن با فشارهای اقتصادی می باشد، تأثیرات منفی خواهد گذاشت.

در ادامه بلاول بوتو زرداری ابراز امیدواری کرد که تلاش ها برای احیای ابتکار غلات دریای سیاه با در نظر گرفتن نگرانی های مشترک جامعه بین المللی از طریق گفتگو و تعامل سازنده مثمر ثمر واقع گردد.

وی خواستار ایفای نقش نماینده عالی اتحادیه اروپا در سیاست خارجی و امور امنیتی در خصوص احیای این ابتکار شد و بر تمایل پاکستان جهت مشارکت در تلاش های جمعی در این زمینه تاکید کرد.

در پایان همچنین بلاول بوتو زرداری و جوزپ بورل بر تداوم تماس های دوجانبه در راستای بررسی موضوعات مورد علاقه دوجانبه توافق نمودند.

ارسال نظر

 
1