خبر فوری

 
 
گسترش روابط فرهنگی و گردشگری محور رایزنی عزت الله ضرغامی با رئیس جمهور پاکستان در اسلام آباد
کد خبر :1753201123

19:55 1402/05/13


برچسب ها : اسلام آباد, اسلام هراسی, پاکستان و ایران, دکتر عارف علوی, دیدار, رئیس جمهور پاکستان, روابط فرهنگی, سید عزت الله ضرغامی, گردشگری, گروه دی 8,

سید عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایران طی سفر به اسلام آباد با دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان به گفتگو و رایزنی پرداخت.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | سید عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایران جهت شرکت در اجلاس گردشگری گروه هشت کشور اسلامی در حال توسعه (D8) طی سفر به اسلام آباد با دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان به گفتگو و رایزنی پرداخت.

در این دیدار، دکتر عارف علوی ضمن خوشامدگویی به هیئت میهمان بیان کرد: پاکستان برای روابط خود با ایران که مبتنی بر روابط تاریخی، مذهبی و فرهنگی می باشد، ارزش بسیاری قائل است.

وی از اقدامات دولت ایران برای تسهیل سفر زائران پاکستانی به عتبات عالیات در ایران ابراز تشکر و قدردانی کرد و موضوعات مختلفی از جمله شیوع روز افزون اسلام هراسی در جهان و تلاش جمعی برای جلوگیری از آن را با سید عزت الله ضرغامی در میان گذاشت.

رئیس جمهور پاکستان به روابط دوستانه و دیدگاه های مشترک هر دو کشور به ویژه در مسائل اسلام هراسی، جامو و کشمیر و فلسطین اشاره کرد و اقدامات غیرقانونی و جنایات دولت اشغالگر هند علیه مسلمانان و مردم جامو و کشمیر را برجسته نمود و از حمایت ایران از مواضع پاکستان در قبال مسئله جامو و کشمیر تشکر و قدردانی به عمل آورد.

وی همچنین عادی سازی روابط میان ایران و عربستان سعودی را به رهبری ایران و محمد بن سلمان ولی عهد عربستان سعودی تبریک گفت و بیان کرد: پیشرفت در روابط ایران و عربستان سعودی نه تنها به نفع دو کشور است بلکه برای منطقه سودمند خواهد بود.

در ادامه همچنین سید عزت الله ضرغامی بر ضرورت افزایش روابط فرهنگی و ارتباطات مردمی میان دو کشور جهت تقویت بیشتر روابط دوجانبه تاکید کرد و از طرف مردم و دولت ایران حادثه تروریستی اخیر در شهرستان باجور را تسلیت گفت.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایران در پایان سخنان خود از موضع دولت پاکستان در قبال هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن کریم، تشکر و قدردانی کرد.

مقامات دو کشور همچنین بر لزوم ارتقای هرچه بیشتر روابط و همکاری ها در بخش گردشگری تاکید و پافشاری نمودند.

ارسال نظر

 
1