خبر فوری

 
 
گسترش روابط روسیه با کشورهای عربی حوزه خلیج فارس
کد خبر :726384087

13:12 1397/12/16


برچسب ها : امارات متحده عربی, خلیج فارس, روسیه, سوریه, عربستان سعودی, کویت,

وزیر امور خارجه روسیه سرگئی لاوروف طی انجام کنفرانس مشترک خبری با همتای کویتی خود شیخ صباح الخالد الصباح گفت : روسیه خواستار گسترش و استحکام روابط با کشورهای عربی حوزه خلیج فارس است.


 

به گزارش راز نیوز، وزیر امور خارجه روسیه سرگئی لاوروف طی انجام کنفرانس مشترک خبری با همتای کویتی خود شیخ صباح الخالد الصباح گفت : روسیه خواستار گسترش و استحکام روابط با کشورهای عربی حوزه خلیج فارس است. درحالی که عربستان سعودی خواهان تشکیل کمیته قانون اساسی در اسرع وقت در کشور سوریه است، جامعه بین المللی نیز می خواهد برای حل بحران سیاسی سوریه کمک کند. روسیه و عربستان سعودی با همکاری یکدیگر در حال مبارزه با تروریسم در سوریه هستند.
وی در ادامه خاطر نشان کرد که روسیه خواستار جمع آوری اطلاعات در رابطه‌ با ماموریت صلح آمریکا در آسیای میانه است.
لاوروف طی گفتگو در رابطه با بحران میان قطر و کشورهای عربی گفت : هرچند که روسیه پیشنهادی در این زمینه ارائه نکرده است، اما از تلاش های میانجیگری کویت پشتیبانی می کنیم.

وزیر امور خارجه کویت با تاکید بر لزوم حل فوری بحران سیاسی سوریه، ابراز داشت که برقراری روابط مجدد سوریه با کشورهای عربی گامی مثبت خواهد بود.
ناگفته نماند که سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه هم اکنون در حال سفر به کشورهای منطقه است. وی قبل از کویت به عربستان سعودی سفر کرده بود و پس از آن به امارات خواهد رفت.

ارسال نظر

 
1